ربات بالگرد ققنوس در واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد

 مراسم رونمایی از ربات بالگرد ققنوس روز یکشنبه همزمان با آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و دکتر علی عباسپور رییس واحد علوم و تحقیقات برگزار شد. 
مصطفی ابراهیمی عضو تیم ققنوس درباره مشخصات این ربات گفت: ققنوس دارای یک ساعت مداومت پروازی و وزن چهار کیلوگرم است که وزن آن در زمان داشتن سوخت به 6.5 کیلوگرم می رسد.
مرتضی عباسی عضو دیگر تیم ققنوس و از دانشجویان مخترع بسیجی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه جنس بدنه این ربات از فایبر گلاس و تیغه های روتور آن فیبر کربن است، اظهار داشت: موتور ققنوس، بنزین سوز با حجم 26 سی سی و توان 3 اسب بخار و 1800 دور در دقیقه و دارای سیستم خنک کننده موتور هوای محیط است.
ظرفیت باک ربات بالگرد ققنوس را800 سی سی ذکر کرد و گفت: سرعت کروز در شرایط ایده ال 100کیلومتر بر ساعت بوده و به طور کلی این بالگرد در دو کلاس آموزشی و عملیاتی طراحی شده است.
همزمان با این مراسم، نمایشگاه دفاع مقدس واحد علوم و تحقیقات با عنوان 'ذوالفقار' با حضور امیر سرتیپ داوود کاظمی رئیس سازمان ایثارگران نزاجا، ، سردار سرتیپ نامی رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و جمعی از دانشگاهیان افتتاح شد.
به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، این نمایشگاه که با همکاری تیپ 65 نیروی زمینی ارتش در واحد علوم و تحقیقات تدارک یافته است تا چهارم مهرماه پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا