حذف مواد مخرب لایه ازون از هزار و 358 واحد صنعتی کشور

 ابراهیم حاجی زاده روز یکشنبه درمراسم سالگرد کنوانسیون وین و بیست وهشتمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازون افزود:قطعا تغییر کارکرد این واحدها و تجهیز آنها به فناوری روز کار دشواری است.

وی ادامه داد:بااستفاده ازقوانین مقررات موجود و حمایت های مجلس، دولت و برخی سازمان های بین المللی موفق به انجام این کار شدیم.
حاجی زاده ادامه داد: اکنون فعالیت این واحد ها در 31 استان کشور به صورت آنلاین پایش و گزارش آن به سازمان محیط زیست ارسال می شود.
وی اظهار کرد:تاکنون 60 میلیون دلار از سازمان ملل دریافت کرده ایم و طبق مصوبه مجلس از بودجه دولت نیز می توانیم استفاد کنیم.
حاجی زاده تاکید کرد:علاوه بر فعالیت جهت حذف مواد مخرب لایه ازون در داخل کشور، سعی کرده ایم در منطقه نیز تاثیر گذار باشیم زیرا این توان و فناوری درکشور وجود دارد.
وی ادامه داد:تاکنون پنج هزار تن مواد مخرب از 25 واحد کارخانه ای حذف شده است؛ قرار بود این میزان تا اول دسامبر به پایان برسد که خوشبختانه از این زمانبندی عقب نیستیم. حاجی زاده گفت:در مرحله اول حذف گازهای مخرب لایه ازون قرار بود 500 تن از این مواد حذف شود، اما موفق به حذف هزار و 270 تن شدیم و اکنون نیز مرحله دوم حذف گازهای مخرب درحال تدوین است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا