سازمان ملل عملکرد مثبت ایران درحذف گازهای مخرب لایه ازون را تبریک گفت

 بالاسوبرا مانیام مورالی روز یکشنبه در مراسم سالگرد کنوانسیون وین و بیست و هشتمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازون افزود: ایران از سال 1990 توانست با تلاش و همکاری با جوامع ملی و بین المللی مصرف گازهای مخرب لایه ازون را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی تاکید کرد:این موفقیت زمانی به دست آمد که دفترحفاظت از لایه ازون سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای تعهدات خود در این پروتکل متعهد بود و توانست در کنار آژانس های بین المللی مانند یونیدو، یونپ و سایر بخش های مرتبط سازمان ملل به این موفقیت دست یابد.
مورالی گفت:اکنون لازم است نقش ایران را در اجرای پروتکل مونترال برجسته کنیم، چون در این مسیر بسیار موفق بوده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم ایران به جایی برسد که این مواد را به طور کامل از چرخه مصرف حذف کند، گفت: قطعا مشکلات در این زمینه بسیار زیاد است و راه حل ها باید پیدا شوند که رسیدن به آن نیازمند درک و ارتقای همکاری کشورهای منطقه و همسایه است.
معاون نماینده مقیم سازمان ملل متحد در تهران تاکید کرد: سازمان ملل همواره آماده هرگونه همکاری با دولت ها از جمله ایران است، درخواست ها باید از سوی دولت ها به سازمان ملل ارسال شود که خوشبختانه ایران یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است.
وی به اهمیت حفاظت از لایه ازون اشاره کرد و گفت: ازون تنها لایه حفاظتی بین انسان و اشعه فرابنفش است، بررسی ها نشان می دهد قرار گرفتن بیش از حد در معرض تابش اشعه فرابنفش موجب ابتلا به سرطان، آسیب به چشم و سیستم ایمنی بدن می شود از این رو حفاظت از این لایه نقش بسزایی در حفظ سلامت انسان ها دارد.
مورالی افزود:سازمان ملل از تمام اعضای پروتکل مونترال درخواست می کند که سلامت جوامع خود را بسنجند و خطرات تخریب محیط زیست را پایش کنند تا محیط زیست و سلامت انسان ها تحت تاثیر عوامل مخرب قرار نگیرد.
وی اظهار کرد: پروتکل مونترال می تواند مثال موفقیت آمیزی از همکاری جهانی باشد که توانسته از محیط زیست و سلامت انسان ها حمایت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا