تدوین برنامه جامع آموزش الکترونیک ایران با استفاده از تجارب ژاپن

 به دنبال پروژه مشترک جهاد دانشگاهی و آژانس همکاری‌های بین‌الملل ژاپن (JICA)، کارشناسان جهاد دانشگاهی از دانشگاه‌های مختلف ژاپن از جمله دانشگاه OUJ و دانشگاه تزوکایاما، شرکتهای فعال در حوزه آموزش و آموزش الکترونیک و مراکز تحقیقاتی و تولیدی کشاورزی ژاپن بازدید کردند.

پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA)، برنامه جامع آموزش الكترونيک برای ارتقای توانمندیهای نیروی کار را با هدف کاهش بيکاری و دستیابی به فرصتهای عادلانه آموزشی در کشورهای مختلف، تدوین خواهد کرد.

براساس اعلام پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی، يک گروه ۶ نفره از کارشناسان جهاد دانشگاهی به سرپرستی رئیس این پژوهشکده، با هدف توسعه آموزش و یادگیری الکترونیکی در حوزه کشاورزی، سفر ۱۴ روزه ای را به ژاپن داشته و از مراکز علمی این کشور بازدید کردند.

در این سفر علاوه بر بازدید از تجهیزات و امکانات دانشگاه‌های OUJ و تزوکایاما، از مراکز مختلف آموزشی از جمله کمپانی Net Learning و کمپانی Uchida ارائه کننده کلاس‌های آینده (Future Classroom)، و مراکز تحقیقاتی و تولیدی کشاورزی ژاپن مانند گلخانه تولید توت فرنگی GRA و مرکز تحقیق و توسعه کشاورزی مستقر در پارک علم و فناوری Kansai بازدید به عمل آمد.

همچنین کارشناسان جهاد دانشگاهی در این سفر و با همکاری CCC-TIES به شکلی عمیق با یکی از سیستم‌های توسعه یافته‌ یادگیری الکترونیکی با نام CHiLO و بخش های مختلف آن شامل توسعه کتاب های الکترونیکی، آشنا شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا