کد خبر : 1646 دوشنبه 20 بهمن 1393 - 13:15:35
دانسته-های-بشر-از-قطب-جنوب-بسیار-اندک-است

دانسته های بشر از قطب جنوب بسیار اندک است

سیناپرس: مدیر موسسه پژوهشی قطب جنوب کشور شیلی که یکی از شناخته شده ترین دانشمندان این حوزه در سطح بین المللی محسوب می شود اعلام کرد که دانسته های بشر از قطب جنوب بسیار اندک است و مطالعات بیشتری در این حوزه باید انجام شود .

سینا پرس : قطب جنوب یکی از مناطق خاص زیست محیطی کره زمین محسوب می شود و ناشناخته های بسیاری در آن وجود دارد . این موضوع در حالی عنوان می شود که علی رغم پیشرفت های بشر در عرصه های مختلف تکنولوژی ، تنها در حدود یکصد سال است که بشر توانسته قطب جنوب را تصرف کند .

به تازگی خوزه رتامالس Jose Retamales مدیر موسسه پژوهشی قطب جنوب کشور شیلی INACH که جهت انجام یک پروژه تحقیقاتی – پژوهشی در بزرگترین جزیره از مجمع الجزایر شتلند Shetland Islands در قطب جنوب به سر می برد اعلام کرد : " قاره سپید پوش قطب جنوب به اندازه ای برای بشر ناشناخته است که گویا یک سیاره دیگر محسوب می شود . "

وی در این رابطه توضیح داد که : من یک مهندس شیمی هستم و باید اعتراف کنم تا پیش از شروع به فعالیت های پژوهشی و علمی خود در قطب جنوب و در موسسه INACH که در پایان سال 2003 میلادی آغاز شد ، اطلاعات کمی از قطب داشتم . در حقیقت باید این نکته را نیز اضافه کنم که هنوز اطلاعات من در مورد این بخش از کره زمین بسیار اندک و ناچیز است . ما باید مطالعات و پژوهش های بیشتری در این حوزه و با همکاری همه کشور ها انجام دهیم .

این موضوع در حالی عنوان می شود که خوزه رتامالس یکی از مشهور ترین و شناخته شده ترین دانشمندانی است که در سطح جهان در حوزه مطالعات قطب جنوب فعالیت کرده و به عنوان یک پژوهشگر درجه یک این حوزه در سطح بین الملل شناخته می شود .

کلید واژه ها: قطب جنوب شیلی