طراحی 300 مرکز پیشرفته اینترنت در کوبا

سینا پرس : دولت مرکزی کوبا در نظر دارد سیصد مرکز پیشرفته جهت دسترسی گسترده مردم این کشور به شبکه جهانی اینترنت ایجاد کند . بر اساس اطلاعات منتشر شده ، این پروژه تا پایان سال 2015 اجرائی و عملی خواهد شد .

این پروژه در راستای طرح گسترش اینترنت در کشور کوبا و توسط شرکت Etecsa صورت می گیرد که طی آن تنها در سال گذشته 155 مرکز اینترنتی موسوم به "cyber points" در این کشور افتتاح شده است . بر اساس برنامه اعلام شده ، در سه ماهه نخست سال جدید میلادی هفتاد و سه مرکز "cyber points" جدید در این کشور ایجاد خواهد شد و این مراکز پس از مدتی کوتاه به شبکه جهانی متصل خواد شد زیرا در حال حاضر این شبکه به صورت داخلی بوده و تنها سایت های دارای پسوند ".cu" را پشتیبانی می کند . این موضوع در حالی است که چندی پیش اعلام شده بود  کشور کوبا در نظر دارد  سیستم اداری خود را مبتنی بر تکنولوژی های روز کامپیوتری دنیا کند ولی مهمترین موضوع مورد توجه مسئولان برنامه ریز این پروژه ، بحث مدیریت محتوا و نوع دسترسی کاربران به شبکه جهانی اینترنت به گونه ای است که فرهنگ و سنت های بومی این کشور دچار تعرض نشده و آسیب نبیند . به همین دلیل این برنامه بدون هر گونه شتاب زدگی و تعجیل ، پیگیری می شود .

به گفته یکی از مقامات ارشد دولتی در حوزه ارتباطات کوبا ، کامپیوتری کردن فعالیت های روزانه و سیستم های اداری این کشور به همراه گسترش عمومی دسترسی به اینترنت از اولویت های اصلی دولت کوبا محسوب می شود ولی این برنامه باید کاملا حساب شده و منطقی پیش رفته و  به همین دلیل هیچ گونه تعجیل و شتاب زدگی در آن اعمال نخواهد شد .

به اعتقاد برخی مقامات این کشور ، استفاده از تکنولوژی روز دنیا و دسترسی به بانک های اطلاعاتی اینترنت ، فضای مناسبی برای آموزش و یادگیری و توسعه کشور محسوب می شود ولی این موضوع می تواند معایب و آسیب های خاص خود را نیز در بر داشته باشد زیرا تمامی محتوای موجود در این شبکه گسترده اطلاعاتی مناسب نبوده و استفاده از آن ها نیاز به آموزش و تربیت نیروهای متخصص دارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا