لزوم ایجاد فضای روان کسب و کار برای شرکت‌های دانش بنیان

مهدی کشمیری در گفتگو بامهر، گفت: ایجاد فضای کسب و کار روان و فعال برای شرکت های دانش بنیان از عوامل مهم توسعه موضوع اقتصاد دانش بنیان در کشور است اما این واقعیت وجود دارد که چنین فضایی در کشور به درستی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: باید معضلات مربوط به کسب و کار از جمله معضلات کسب و کار در حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان برطرف شود تا بتوانیم در زمینه اقتصاد دانش بنیان به درستی قدم برداریم و این نوع اقتصاد را حفظ و گسترش دهیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فضای پسا تحریم می توان روی شرکت های دانش بنیان که بسیاری از آنها امروز در پارک های علم و تحقیقاتی مستقر هستند حساب کرد اما این شرکت ها امروز برای ادامه فعالیت خود نیازمند فضای مناسب کسب و کار هستند.

کشمیری تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان رابط خوبی میان ایران و دیگر کشورها بشمار می روند و بنابراین این شرکت ها می توانند تعامل و سرمایه گذاری بخش خارجی را در کشور افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد دانش بنیان توسط شرکت های دانش بنیان نیازمند اقدامات و برنامه ریزی های متعددی است، افزود: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان باید قوانین مربوط به سرمایه گذاری داخلی و خارجی در شرکت های دانش بنیان، تسهیل ورود شرکت های دانش بنیان به پارک های علم و فناوری و موضوع حمایت از شرکت ها به درستی در کشور ترسیم شود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به وضعیت پسا تحریم گفت: طی یک ماه گذشته هیات های مختلفی از کشورهای خارجی از شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک بازدید داشتند و برنامه داریم برای توسعه موضوع اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری خارجی برای شرکت های مستقر در شهرک را تسهیل کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا