مبارزه با صید غیر قانونی ماهی در مناطق قطبی

سینا پرس : یکی از گونه های آبزی منحصر به فرد و کمیابی که در مناطق قطبی و اقیانوس منجمد جنوبی  زندگی می کند نوعی ماهی ویژه با نام toothfish یا ماهی دندان دار است که بسیاری از ماهی گیران و شرکت های ماهی گیری به صورت غیر قانونی در تلاش برای صید آن هستند . مهمترین دلیل این موضوع نیز قیمت بسیار زیاد و طعم ویژه این ماهی است که در اصطلاح صیادان به آن طلای سفید گفته می شود . این ماهی معمولا به صورت غیر قانونی به رستوران های خاصی در سراسر دنیا فروخته شده و با قیمت بسیار زیادی به اشخاص و مشتریان ویژه ارائه می شوند .

روند بی رویه صید این نوع ماهی و تلاش صیادان برای به دام انداختن toothfish که معمولا همراه با صید انواع دیگر ماهی نیز هست ، باعث ایجاد خطر انقراض برای این نوع ماهی کمیاب و برخی دیگر از گونه های آبزیان مناطق قطبی شده است . گزارش های نگران کننده ارائه شده به مقامات بین المللی باعث بروز نگرانی هایی در این زمینه شده و این موضوع به شدت از سوی مسئولان حفظ محیط زیست در سازمان ملل پی گیری  شده و  اعلام شد که قرار است به زودی تمهیداتی در راه مبارزه با این صید قاچاق اتخاذ شود .

در پی این گزارش ها ، در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ،( برابر با آذر و  دی ماه ) یک کمپین اعتراضی در ارتباط با این موضوع شکل گرفته و نیروهای ارتش نیوزلند و گروه موسوم به چوپانان محافظ دریا the conservation group Sea Shepherd شروع به گشت زنی در آب های مناطق قطبی کرده و طی این مدت موفق به بازداشت چهار کشتی با پرچم ارزیابی و تخمین و دو کشتی ماهی گیری شدند که در این آب ها در حال صید غیر قانونی با هدف شکار toothfish بودند .

در تصویر فوق یک toothfish صید شده توسط یکی از این کشتی های ماهی گیری غیر قانونی مشاهده می شود . این تصویر  توسط گروه موسوم به چوپانان محافظ دریا the conservation group Sea Shepherd  به تازگی منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا