کنگره جهانی پیشگیری از خودکشی برگزار شد

هدف از این کنگره جهانی که با مشارکت انجمن پیشگیری از خودکشی کانادا (CASP) و با حمایت سازمان بهداشت جهانی (WHO) برگزار شد، ارائه نتایج جدیدترین پژوهش‌ها در زمینه خودکشی، آخرین یافته‌ها در حوزه زیست‌شناسی و ژنتیک، علم خودکشی‌شناسی (suicidology) و شیوه‌های فرهنگی پیشگیری از خودکشی بود.

دکتر دانیل رایدنبرگ مدیر شورای ملی پیشگیری از خودکشی آمریکا، دکتر ولادیمیر کارلی از مرکز ملی تحقیقات و پیشگیری خودکشی موسسه کارولیسنکا سوئد، دکتر استیون استاک از دانشکده روانشناسی و جرم‌شناسی دانشگاه وین در میشیگان آمریکا، پروفسور د لئو، رئیس سابق انجمن بین‌المللی پیشگیری از خودکشی (IASP) و آکادمی بین‌المللی تحقیقات خودکشی، سخنرانان اصلی کنگره IASP Montreal 2015 بودند.

در این کنگره 820 پژوهشگر، محقق و کارشناس از 50 کشور جهان از جمله کانادا، آمریکا، انگلیس، برزیل، آلمان، هلند، نروژ، سوئد، ایرلند، پاکستان، هند، چین، استرالیا و نیوزلند حضور داشتند.

پیش از برگزاری کنگره اصلی، چندین کارگاه آموزشی با هدف به اشتراک گذاشتن اطلاعات و بهترین شیوه‌ها برای کمک به افراد در خطر خودکشی از طریق تلفن و اینترنت به همت نهادها و جمعیت‌های بشردوستانه و غیرانتفاعی از سراسر جهان و با حضور اساتید و کارشناسان برجسته‌ای از دانشگاه‌های آکسفورد، مونترال و اسلو برگزار شدند.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر دانیل رادینبرگ

بهترین روشها برای فناوریهای آنلاین مرتبط با پیشگیری از خودکشی: در این نشست قصد داریم درخصوص تاریخچه و توسعه ابزار برای کمک به استانداردسازی بهترین روش‌ها برای ارائه خدمات آنلاین پیشگیری از خودکشی صحبت کنیم. یکی از بهترین نمونه‌ها، تلاش تیمی متشکل از محققان فیس‌بوک، SAVE و SAMHSA در آمریکا برای ارائه توسعه یک مدل جامع برای ارائه این خدمات آنلاین است.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر ولادیمیر کارلی

پیشگیری از خودکشی در بین جوانان؛ نتایج پروژه نجات زندگی و توانمندسازی جوانان در اروپا (SEYLE): در سطح جهانی و در بین جوانان 29-15 سال، خودکشی در رتبه دوم علل مهم مرگ پس از حوادث قرار دارد. تلاش برای خودکشی، مهمترین پیش‌بینی‌کننده خطر خودکشی در آینده و یک شاخص مهم برای نیاز به مراقبت‌های جدی بهداشتی و روانی محسوب می‌شود.

هدف از اجرای پروژه تحقیقاتی SEYLE، توسعه، اجرا و ارزشیابی مداخلات پیشگیری از خودکشی در بین دانش‌آموزان مدارس بود. در این پروژه 11 هزار و 110 دانش‌آموز بصورت تصادفی از مدارس کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامل اتریش، آلمان، فرانسه، استونی، رومانی، ایتالیا، ایرلند، مجارستان، اسلونی، اسپانیا و سوئد انتخاب شدند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا