پسماند غذای‌تان را به انرژی برق تبدیل کنید

 این واقعا یک اصراف فاجعه‌آمیز است. اما یک شرکت نوپا در سیاتل آمریکا به نام «زیست‌انرژی ایمپکت» Impact Bioenergy راهی برای کمک کردن به این قضیه پیدا کرده است.طی سال های اخیر، این شرکت مشغول توسعه‌ی یک ماشین هضم بی‌هوازی به نام «اسب» (Horse) بوده که غذای خام را می‌گیرد و آن را به انرژی برق و کود تبدیل می‌کند. این ماشین می‌تواند سرجمع 360 هزار BTU (یک واحد انرژی، هر 1 BTU معادل 252 کالری است) در روز تولید کند که شامل 125 کیلووات انرژی می‌شود.

تکنولوژی به کار رفته در ماشین اسب، بالاخص، جدید و پیشرفته نیست. چند دهه می‌شود که از فناروی هضم بی‌هوازی استفاده می‌شود. در حال حاضر، کالیفرنیا یک ماشین بزرگ دارد که روزانه 100 تن زباله را بازیافت می‌کند. همچنین باغ وحش دیترویت هم از یک نمونه از این دستگاه‌ها برای تولید انرژی از فضولات حیوانات استفاده می‌کند. ماشین اسب، دستگاه جدیدی نیست، اما آنچه که آن را از دیگر دستگاه‌ها متمایز می‌کند، طراحی آن است. این ماشین به‌طور قابل حمل طراحی شده و کاربری آسانی دارد. کل این ماشین بر سطح یک تریلر ساخته شده و تنظیمات و کنترل آن ساده است. با تنظیمات ساده‌ی این ماشین می‌توان میزان خروجی انرژی، جمع‌آوری گاز و نحوه‌ی مراقبت از آن را کنترل کرد.

جزییات مربوط به نحوه‌ی ساز و کار در دسترس نیست؛ اما احتمالا به این صورت است که غذا را درون محفظه‌ی هضم آن می‌گذارید. سپس یک باکتری خاصی به محفظه اضافه می‌کنید، تعدادی کلید را فشار می‌دهید و می‌گذارید دستگاه همه‌ چیز را ترکیب کند. وقتی که این کار انجام شد، صبر می‌کنید تا باکتری‌ها کار خود را انجام دهند. این باکتری‌ها تمام مواد طبیعی را تجزیه کرده و گاز متان منتشر می‌کنند؛ اسب هم به نوبه‌ی خود از این گاز برای تولید انرژی برق استفاده می‌کند. پس از اتمام این فرآیند، می‌توان از مواد باقی‌مانده به عنوان کود استفاده کرد

مسوولان شرکت Impact Bioenergy معتقدند که کاربری آسان و قابل حمل بودن ماشین اسب باعث می‌شود که دسترسی به زیست ‌انرژی راحت‌تر شود. در این دستگاه ایده‌ی بسیار جالبی پیاده شده.

به گزارش دیجی کالا، تصور کنید زمانی برسد که چنین دستگاه‌هایی فراگیر شوند و به خانه‌ها راه یابند؛ در چنین شرایطی نه‌تنها غذایی هدر نمی‌رود، بلکه خانواده‌ها در تولید برق به خودکفایی می‌رسند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا