کشف خانه ای مسکونی متعلق به قرن ششم پیش از میلاد در شهر رم

در جریان حفاری هایی که در منطقه دره کوئیرینال، در حد فاصل خیابان “ویا وِنِتو” و ایستگاه قطار “ترمینی” انجام شده، محققان ساختمان مستطیل شکلی را کشف کرده اند که گفته می شود متعلق به قرن ششم پیش از میلاد مسیح است. این ساختمان به تیرهای چوبی مجهز است و دیوارها و سقف آن از خاک رس پوشیده است. این ویژگی ها می تواند سرنخی هایی به باستان شناسان بدست دهد مبنی بر اینکه این بنا مسکونی بوده است.

فرانچسکو پروسپرتی، باستان شناس می گوید: «خانه مهمی است، زیرا موادی که در ساخت آن به کار رفته مربوط به قرن ششم قبل از میلاد مسیح است. این کشفی است مربوط به دورانی از تاریخ، که کمتر در رم اتفاق می افتد.»این کشف فوق العاده یکی از مهمترین کشفیات سال های اخیر در رم است، به این دلیل که ساختمان وضع خوبی دارد و یکی از قدیمی ترین خانه هایی است که تاکنون در پایتخت ایتالیا پیدا شده است.

به گزارش یورونیوز، این خانه در ناحیه ای قرار گرفته است که گمان می رود شهر مردگان در آن بوده است. باستان شناسان می گویند که این کشف شاید به این معنی باشد که رم شهری بسیار بزرگ تر بوده است. امکان دارد که این خانه متعلق به نگهبان معبدی بوده است که در سال ۲۰۱۳ در نزدیکی محل این خانه کشف شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا