برنامه پیشگیری از سرطان بزودی اجرا می شود

 رضا ملک زاده در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: میزان شیوع سرطان در ایران از متوسط جهانی کمتر است و وزارت بهداشت برنامه های مختلف برای مقابله با سرطان دارد که طرح ریزی برنامه ملی کنترل سرطان و تشکیل کمیته ملی سرطان در همه استان ها از جمله این برنامه هاست.وی همچنین از برنامه ثبت سرطان و نیز اجرای غربالگری برای سرطان های روده ای در بعضی استان های کشور خبر داد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به بیماری هپاتیت C اشاره کرد و افزود: هم اکنون یک نوع قرص تولید داخل با قیمت مناسب در بازار مصرف و داروخانه های کشور در حال توزیع است که نسبت به داروهای مشابه عوارض کمتری دارد.
ملک زاده با بیان اینکه این دارو توان درمان کامل فرد بیمار را دارد، یادآور شد: مدت مصرف این قرص برای افراد بیمار سه ماه است و با توجه به ساختار خاص آن قابلیت صادرات به دیگر کشورهای همسایه را داراست.
وی تاکید کرد: این دارو با قیمت مناسب 500 هزار ریال عرضه می شود در حالی که نمونه مشابه آن در خارج از کشور نزدیک به یک هزار دلار به فروش می رسد که همین امر در گذشته باعث فشار مالی به بیماران تا بیش از 20 میلیون ریال می شد.
وی ادامه داد: نوعی دیگر از داروهای این بیماری نیز بزودی وارد بازار مصرف می شود که هم اکنون مراحل نهایی آزمایش های کلنیکی را می گذراند و امیدواریم شرکت های بیمه گر با توجه به قیمت پایین، با بیمه کردن این قرص، هزینه خرید آن از سوی بیماران را تقبل کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا