تلاش دولت برای احیای تالاب هامون جدی است

معصومه ابتکار در سفر به سیستان در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی میلک در گفت وگو باایرنا افزود: دولت یازدهم برای احیای تالاب هامون اقدامات و نشست هایی در سطح بین المللی از جمله سازمان ملل و مسئولان و کارشناسان داخلی داشته است.وی ادامه داد: در سطح همکاری های ملی نیز کارگروهی برای احیای هامون در داخل کشور تشکیل شده است.

وی گفت: همچنین برای احیای تالاب بین المللی هامون در سفر رئیس جمهوری افغانستان به ایران نشستی یک ساعته با وی داشتیم که قرار شد کارگروه مشترکی بین ایران و افغانستان شکل گیرد. وی افزود: هماهنگی های بین بخشی نیز میان سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای احیای تالاب هامون و مساله ریزگردها انجام شده که امروز بخش هایی از آن در نشست شورای اداری سیستان مطرح می شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: همکاری دستگاههای مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی و نیرو برای احیای تالاب بین المللی هامون تاثیرگذار است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در راس هیاتی 40 نفره متشکل از وزرای جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون فناوری و علمی رئیس جمهوری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان وزرا و شماری از روسای سازمان های مختلف وارد زابل شد و مورد استقبال استاندار و شماری از مسئولان سیستان وبلوچستان قرار گرفت. بحران ریزگردها و ضرورت ماندگاری مردم در منطقه که دهها سال گرفتار پدیده ریزگردها هستند؛ از جمله مسایل مهمی است که در این سفر مورد پیگیری و توجه قرار خواهد گرفت. زابل در 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان واقع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا