گزارش ویدیویی از بزرگ ترین تجمع پهبادها

دانشمندان بارها به مشکل احتمالی تصادف پهبادها با سایر موجودات حاضر در آسمان (موجودات زنده و ماشین ها) اشاره کرده اند و به همین دلیل نیز شاهد تلاش های زیادی برای رفع این مشکل بوده ایم.

حال متخصصان موفق شده اند تا یک پهباد ویژه را تولید کنند که می تواند با سایر پهبادهای همنوع خود ارتباط برقرار کرده و پیش از وقوع هرگونه بخورد از آن پیشگیری به عمل بیاورد.

این پهباد که Zephyr نام دارد، قیمتی 2 هزار دلاری را بر روی خود می بینید و می تواند از مسیرهای نزدیک با کمک سیستم ارتباطی وای‌ فای، با سایر پهبادهای موجود در آسمان ارتباط برقرار کرده و در نهایت نیز از تصادف پیش گیری کند.

در این گزارش تصویری می توانید آزمایش سازندگان این محصول برای بررسی میزان کارایی این سیستم ارتباطی را شاهد باشید. این آزمایش به نوعی تبدیل به بزرگ ترین تجمع پهبادها در جهان شده است و دیدن آن حتی با دیدگاه غیر فنی نیز تجربه ای جدید محسوب می شود.

شایان ذکر است که این عملیات به نحوی انجام شده است که پهبادهای متعدد تنها با استفاده از یک اپراتور به اسمان ارسال می شدند و نیازی به کنترل هر پهباد توسط یک فرد خاص نبوده است.

البته این فناوری تا تکامل راه زیادی را در پیش دارد ولی می توان انتظار داشت که Zephyr پیشگام تغییر در ساختار کنترلی پهبادها باشد.