ساخت حسگر آنی سنجش اکسیژن خون

 این حسگر Moxy Monitor نام دارد و بر پایه اپلیکیشن های موبایل طراحی شده است.
این ابزار، یک جعبه کوچک سیاه رنگ پوشیدنی به ابعاد 6.1×4.4×2.1 سانتیمتر است که روی پوست بدن قرار می گیرد. پس از پوشیدن حسگر، مجموعه ای از لامپ های LED طول موج های نزدیک به مادون قرمز را روی پوست و بافت ماهیچه ها می تابانند و چند آشکارساز نور، میزان نفوذ این پرتوها را اندازه گیری می کنند. 
علت استفاده از نور مادون قرمز در حسگر Moxy این است که با افزایش میزان اکسیژن در خون، بخش بیشتری از نور مادون قرمز توسط خون جذب می شود. بنابر این با تحلیل میزان نوری که در پوست و عضلات نفوذ می کند، می توان میزان اکسیژن خود را اندازه گیری کرد. 
سازندگان این حسگر مدعی هستند که عمری طولانی دارد و استفاده از آن برای تمام ورزشکاران، از موتورسواران و فوتبالیست ها گرفته تا شناگرها، امکان پذیر است. این حسگر کمتر از 40 گرم وزن دارد و با استفاده از یک آنتن رادیویی، اطلاعات را با دستگاه ها و اپلیکیشن هایی مانند Connect IQ که با ساعت های هوشمند Garmin سازگار است و IpBike که با تجهیزات و گوشی های هوشمند اندرویدی سازگاری دارد، مبادله می کند.
به گزارش ایرنا از ساینس، طول عمر باتری این حسگر سه ساعت بوده و برای شارژ کامل آن 90 دقیقه زمان لازم است. پورت میکرو USB امکان شارژ باتری و دریافت اطلاعاتی را که انتقال آن از طریق آنتن امکانپذیر نیست، فراهم می کند. قیمت این حسگر 770 دلار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا