ارتباط ریز ذرات شیمیایی موجود در هوا و مرگ و میر

دانشمندان مرکز درمانی NYU Langone تائید کرده اند که وجود ذرات شیمیایی بسیار ریز در هوا با افزایش خطر مرگ در ارتباط مستقیم است. این محققان بر این باورند که این گونه از آلودگی های هوایی شامل ذرات بسیار ریزی هستند که چشم غیر مسلح انسان قادر به مشاهده آنها نیست. این ذرات به اندازه ای کوچک هستند که به طور کلی قطر این ذرات کم تر از ده هزارم اینچ است.

این محققان پس از بررسی های خود این گونه نتیجه گیری کردند که حتی افزایش ناچیز این ذرات احتمال مرگ در اثر تمام بیماری ها را 3درصد افزایش می دهد. این افزایش می تواند در کمترین اندازه ممکن باشد و برای مثال 10 میکروگرم در هر متر مکعب از هوا نیز می تواند تاثیر بسزایی در افزایش خطر مرگ داشته باشد. همچنین وجود این مقدار از این ذرات ریز می تواند خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی را به میزان 10 درصد افزایش دهد.

راهبر این تحقیقات که تورستون نام دارد به همراه همکارانش برای انجام این تحقیق از جزئیات اطلاعات حاصل از پیمایش سلامت و رژیم غذایی استفاده کرده و این اطلاعات را با دقت مورد بررسی قرار دادند. این اطلاعات در پژوهشی مجزا توسط موسسه ملی بهداشت و انجمن ملی بازنشستگان ایالات متحده امریکا جمع آوری شده بود.

در این مطالعه تعداد 566 هزار داوطلب زن و مرد واقع در سنین 50 تا 71 سال در سراسر ایالات آمریکا مورد بررسی قرار گرفته بودند. نتایج این بررسی، ارتباط بین این ذرات ریز و افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی را تایید کرده و اثبات می کند که میزان مرگ و میر با افزایش میزان ریز ذرات شیمایی در هوای محل زندگی انسان نسبتی مستقیم دارد.

به این ترتیب می توان گفت که پدیده آلودگی هوا و کنترل آلاینده ها باید به صورت جدی تری مورد بررسی قرار بگیرد زیرا ادامه روند آلودگی هوای کلان شهرها به بیماری و مرگ و میر بیشتر و هزینه های مالی و جانی فراوان منتهی خواهد شد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا