استفاده از تجارب اساتید خارجی برای بالا بردن کیفیت درمان درحوزه رادیوتراپی

سید ربیع مهدوی در مراسم افتتاحیه ششمین کارگاه مدون کشوری و سومین دوره دزیمتری بالینی پرتوفوتونی در زنجان بااشاره به اینکه یکی از برنامه های اساسی این انجمن علاوه بر استفاده از متخصصان داخل کشور استفاده از تجارب اساتید توانمند خارجی است، افزود: بر اساس برنامه ریزی ها اساتید متبحر برای بالا بردن کیفیت درمان از تکنولوژی های جدید و آموزش های لازم استفاده خواهند کرد. 
وی گفت : تقاضاهای زیاد مراکز رادیوتراپی و فارغ التحصیلان فیزیک پزشکی برای استفاده از تکنولوژی های جدید در حوزه درمان وجود دارد و این نیاز از اهداف برگزاری این همایش ها محسوب می شود.
مهدوی افزود: برای اینکه بتوانیم کیفیت درمان را در مراکز رادیوتراپی افزایش دهیم با توجه به اینکه آموزش کافی در سطح دانشگاه ها وجود ندارد برای جبران این خلا اقدام به برگزاری دوره و کارگاه های مختلف کرده ایم.
وی ابراز کرد: در تمام دوره های برگزار شده شمار متقاضیان و داوطلبان بیش از حد گنجایش بوده است که عده ی زیادی از آنها برای دوره های بعدی تعیین شده اند.
رییس انجمن فیزیک پزشکی ایران ادامه داد: در شش دوره برگزار شده قبلی برای 150 نفر از شرکت کنندگان در کارگاه ها انتقال تجربه و تبادل اطلاعات انجام گرفته است.
وی یادآوری کرد: فیزیک پزشکی کشور با توجه به مسوولیت های تعیین شده برای ارتقای درمان هایی که به بیماران مبتلا به سرطان در بخش رادیوتراپی انجام می شود، نیازهای این حوزه را برطرف کرده است.
مهدوی افزود: در این دوره دو روزه آموزش های تئوری و عملی به شرکت کنندگان ارایه می شود. 
رییس انجمن فیزیک پزشکی ایران ادامه داد: علاوه بر این در این دوره ها به جنبه های مختلف رادیوتراپی بحث دزیمتری (انداره گیری مقدار اشعه لازم برای درمان بیماری سرطان)، طراحی درمان رادیوتراپی، کنترل کیفی و برنامه های ضمانت کیفی در رادیوتراپی به همراه سایر برنامه ها مانند راه اندازی و نصب دستگاه ها برای آماده کردن سیستم برای پذیرش بیماران توسط انجمن فیریک پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: امسال در سال دوم انجام برنامه ها قرار داریم و امیداریم با حمایت و کمک دست اندرکاران امر به برنامه های تعیین شده برسیم.
در این کارگاه دو روزه 24 نفر از متخصصان و علاقه مندان از سراسر کشور حضور دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا