رتبه بندی مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی تا پایان سال

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه اشتراک تجربیات دانشگاه‌ها در حوزه آموزش علوم پزشکی از الزامات تحول در این حوزه است، گفت: پورتال جامع مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی کشور طی چند ماه آتی راه اندازی و رتبه بندی مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی نیز بر اساس اطلاعات درج شده در این پورتال تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

 دکتر باقر لاریجانی در نشست مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی کشور که در روز چهارشنبه 25 شهریور برگزار شد مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی را به عنوان خط مقدم آموزش علوم پزشکی کشور و تحول در این حوزه برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری این مجموعه تحول در آموزش پزشکی به نحوی اثربخش اجرا شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش های زیادی در حوزه آموزش علوم پزشکی کشور انجام می شود اظهار داشت: می بایست با ایجاد پورتال جامع مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی کشور تلاش ها و تجربیات دانشگاهها در این سامانه جمع آوری و امکان بهره مندی دانشگاههای علوم پزشکی کشور از تجربیات یکدیگر فراهم آید.

دکتر لاریجانی با تاکید بر لزوم تعامل دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی کشور به مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی توصیه کرد: نشست های مستمری با دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی و اساتید مربوطه در استان داشته باشند و این امر را زمینه ساز تحول آموزش علوم پزشکی در استان برشمرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ترجمان بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی را یکی از وظایف اصلی مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: از سال آینده رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی به صورت تلفیقی از شاخص های طرح راد و بسته های تحول و نوآوری صورت خواهد گرفت.

دکتر لاریجانی افزود: باتوجه به توصیه های مقام معظم رهبری درخصوص ارتقاء آموزش علوم پزشکی بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی با هدف ارتقاء نوآوری و بهره برداری سیستماتیک از ظرفیت های کشور در این حوزه تدوین گردیده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تصویب سند آمایش سرزمینی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد که برنامه های تحول در آموزش علوم پزشکی با دیدگاه منطقه ای سامان دهی شوند.

وی به معرفی بسته های تحول و نوآوری پرداخت و اظهار داشت در مهرماه سال جاری با انعقاد قرارداد فی مابین معاونت آموزشی و دانشگاههای علوم پزشکی ماموریت های ویژه ای به دانشگاههای علوم پزشکی کشور واگذار خواهد شد و مرکز تحقیقات راهبردی علوم پزشکی در کنار مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مسئولیت رصد اجرای این ماموریت ها را در کشور بر عهده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت از مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در راستای ماموریت های واگذار شده به دانشگاهها حمایت خواهد کرد و امیدواریم با بهره برداری از این شبکه عظیم شاهد تحول در حوزه آموزش علوم پزشکی باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا