20 میلیون نفر در ایران به انواع سردرد مبتلا هستند

 دکتر منصوره تقاء در چهارمین کنگره بین المللی سردرد ایران اظهار کرد: این در حالی است که در برخی از انواع سردردها مانند سردردهای میگرنی، شدت درد سبب اختلال در زندگی فرد بیمار و خانواده و اطرفیان آن شده و در مواردی نیز فرد به دلیل همین بیماری دچار افسردگی شدید می شود.
وی تاکید کرد: افراد باید به سردردهایی که برای آنان تازگی دارد و در گذشته با آن مواجه نشده بودند، توجه کنند و برای مشخص شدن علت آن به پزشک مراجعه کنند. 
تقاء اظهار کرد: به طور کلی سردردها به دو نوع اولیه و ثانویه دسته بندی می شوند؛ در سردردهای اولیه مشکلی در فضای جمجمه ایجاد نشده است در سردردهای ثانویه عاملی در ناحیه سر یا گردن سبب بروز سردرد شده است.
وی در مورد سردردهای ثانویه نیز گفت: سردردهای ثانویه خطرناک هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند و به محض بروز علائم آن فرد باید به پزشک معالج مراجعه کند.
تقاء یکی از راه های نوین درمانی در زمینه درمان سردردهای شدید را استفاده از بلوک های عصبی عنوان کرد و توضیح داد: روش نوین استفاده از بلوک های عصبی چندسالی است که وارد حوزه درمان شده است و در موارد خاصی مانند درمان سردردهای شدید و سردردهای با منشا مشکلات گردنی به کار می رود. 
وی افزود: در این روش، در مجاورت برخی از عصب ها که به دلیل سردردهای مکرر تحریک شده اند، ماده بی حسی و گاهی همراه با کورتیکو استروییدها تزریق می شود. 
دبیر چهارمین کنگره بین المللی سردرد ایران هدف از برگزاری این کنگره را به روز رسانی دانش پزشکان و متخصصان در مورد سردرد عنوان کرد و افزود: در راستای افزایش سطح دانش متخصصان این رشته، انجمن سردرد ایران به عضویت انجمن جهانی سردرد و انجمن اروپایی سردرد درآمده است و امیدواریم به این طریق گام های بلندتری در راستای ارتقای دانش پزشکان این حوزه برداریم. 
تقاء گفت: در این کنگره صاحب نظرانی همچون رییس سابق انجمن جهانی سردرد و مهمانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس و ترکیه شرکت می کنند و 16 نفر از صاحب نظران داخلی به ایراد سخنرانی می پردازند و کارگاه های آموزشی نیز در مورد تزریق بوتاکس و بلوک عصبی برگزار می شود. 
دبیر چهارمین کنگره بین المللی سردرد ایران خاطرنشان کرد: کتاب خلاصه مقالات کنگره به صورت الکترونیکی در سایت انجمن سردرد منتشر شده است.
به گزارش ایرنا از انجمن سردرد ایران،چهارمین کنگره بین المللی سردرد ایران از امروز چهارشنبه 25 شهریورماه در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا جمعه 27 شهریورماه ادامه دارد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا