فناوری اطلاعات پیشران تحول و توسعه کشور است

نصرالله جهانگرد روز سه شنبه در دوره آموزشی دولت الکترونیک در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان در رشت با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات، افزود: این فناوری پیشرانی تغییر و تحول را بر عهده دارد بنابراین بایستی مورد توجه واقع شود.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی توسعه برنامه ششم از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: از یک فصل کامل این سیاست ها، هشت بند آن در رابطه با ماموریت حوزه فناوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه حدود 40 بند دیگر از این سیاست ها نیز متاثر از به کارگیری این فناوری در این حوزه است، خاطر نشان کرد: همه این ها بیانگر نگاه و توجه مجموعه کل نظام به ابزار و روش دانش یعنی فناوری اطلاعات است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه کشاورزی، صنعت و خدمات را قلب های اقتصاد ایران دانست و تصریح کرد: ورود تکنولوژی در این حوزه ها موجب بروز بهبود در کارها می شود.
جهانگرد با اشاره به تاثیر عمیق فناوری اطلاعات در اقتصاد، سلامت و توریسم خاطر نشان کرد: همه دولت ها در دنیا در حال سرمایه گذاری در این حوزه هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش در دوره آموزشی دولت الکترونیک با بیان اینکه ارتباطات به صورت نمایی در حال رشد است، یادآور شد: در زمان حاضر ارتباطات بین انسان ها تصویری شده است.
وی خاطر نشان کرد: از شهریور 93 تا امسال در مدت یک سال ، حدود 20 میلیون گوشی هوشمند در ایران ورود کرده که انتظار ما این است که تا سال آینده به حدود 40 میلیون برسد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان تفاوت های دولت الکترونیک با دولت سنتی بیان کرد: در دولت الکترونیک نیازی به مراجعه مردم به ادارات نیست و همه ثبت نام ها و مراجعات از محیط وب انجام می گیرد که هزینه ها 100 برابر کم می شود.
وی استفاده از ابزار فناوری اطلاعات در نظام اداری را عزم دولت عنوان و بیان کرد: بایستی با استفاده از این ابزار بتوانیم در هر کاری زمان و هزینه ها را به حداقل برسانیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت اینترنت برای اجرای دولت الکترونیک را کافی ندانست و تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به اینترنت کارها و گفت و گوهایی در حال انجام است. 
وی در ادامه مراکز داده ها را یکی از ابزارهای کمک کننده فناوری نام برد و یادآور شد: در زمان حاضر در هشت استان مرکز داده راه اندازی شده که گیلان جزو این استان ها است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه به لحاظ جغرافیایی لازم به راه اندازی مراکز داده ها در هر استانی نیست، تصریح کرد : محیط دسترسی بایستی خوب باشد .
جهانگرد خاطر نشان کرد: در سطح ملی برای راه اندازی مراکز داده 19 استان قرارداد داریم که تا پایان سال جاری مراکز داده همه این استان ها تکمیل می شود.
به گزارش ایرنا، وی در ادامه با اشاره به اهمیت فراهم بودن زیرساخت های فرهنگی و آموزشی در برنامه دولت الکترونیک اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی مورد توجه است به طوری که اولین دوره آموزشی it برای مدیران برگزار شد و برگزاری بقیه دوره ها نیز در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: کاهش هزینه و زمان در انجام کارها، افزایش سهم بهره وری در کلیه بخش های کشور، گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای جهانی اینترنت، کمک به تحول صنایع و خدمات کشور با کاربرد فناوری های نوین با ارزش افزوده بالا و تقویت عدالت اقتصادی و اجتماعی و افزایش سهم رفاه ملی از دستاورهای مورد انتظار در دولت الکترونیک است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا