برگزاری همایش خون و سرطان کودکان با هدف دانش افزایی متخصصان ایرانی

 دکتر محمدعلی احسانی دبیر اجرایی نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران با بیان اینکه این همایش با حضور اساتید داخلی و خارجی برجسته این حوزه برگزار می شود، افزود: مشکلاتی که در تشخیص و درمان بیماری های خون یا هماتولوژی در اطفال وجود دارد در این همایش بررسی می شود.وی، بررسی بیماری های سرطان خونی، هموفیلی، اختلال انعقادی، اختلالات خونریزی دهنده، عدم پاسخگویی مغز استخوان و کاهش فعالیت مغز استخوان، تالاسمی و اختلالات هموگلوبین را از محورهای اصلی این همایش برشمرد.

دبیر اجرایی نهمین همایش بین المللی چالش ها در هماتولوژی و انکولوژی کودکان افزود: برگزارکننده این همایش بین المللی، انجمن خون و سرطان اطفال ایران است که اکنون با حدود 80 عضو متخصص هماتولوژی از سراسر ایران فعالیت دارد.
احسانی افزود: انجمن های مختلفی همچون انجمن بین المللی تالاسمی، انجمن بین المللی سرطان اطفال و انجمن بین المللی بیماری های انعقادی در برگزاری این همایش با انجمن خون و سرطان کودکان ایران همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه 12 میهمان خارجی در این همایش حضور می یابند، اظهار کرد: متخصصان برجسته ای از کشورهای ایتالیا، آلمان، هلند، لبنان، تونس و قبرس و همچنین دو نفر از برترین های سرطان خون دنیا از فرانسه در این همایش حضور خواهند یافت.
احسانی با بیان اینکه حدود 15 امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در همایش درنظرگرفته شده است، ادامه داد: پزشکان عمومی، جراحان اطفال، متخصصان بیهوشی، علوم آزمایشگاهی، انتقال خون، پزشکی اجتماعی، پزشکان متخصص اطفال و متخصص خون و رادیوتراپیست ها می توانند در این همایش شرکت کنند.
وی اضافه کرد: 2 کارگاه برای آموزش پرستاران در رابطه با مراقبت های بیماران سرطانی با عناوین کارگاه نحوه مصرف فرآورده های خونی و کارگاه اخلاق پزشکی در رابطه با بیماران سرطانی در جریان این همایش برگزار می شود.
احسانی با بیان اینکه این همایش در بیمارستان خیریه محک تهران برگزار می شود، گفت: بیش از 130 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال و پذیرفته شده است که به صورت پوستر و سخنرانی در مدت دو روز از طرف متخصصان داخلی و خارجی ارایه می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا