قفل کودک الزامی‌شد

 دکتر هدایت حسینی در مورد مایعات اسیدی و قلیایی قوی، گفت: شرکت های تولیدی این فرآورده ها ملزم به عدم استفاده از رنگ های جذاب و اسانس و استفاده از قفل کودک در بسته بندی ها شده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به آمارهایی که از برخی بیمارستان های تخصصی کودکان، در خصوص مصرف خوراکی مایعات اسیدی و قلیایی و لوله بازکن ها توسط کودکان به دلیل داشتن رنگ های شاد و طرح های جذاب بر روی بسته بندی های اینگونه محصولات، طی بخشنامه ای به معاونین غذا و داروی سراسر کشور اعلام شد که شرکت های تولیدی این فرآورده ها را ملزم به استفاده از قفل و درپوش نمایند تا به راحتی توسط کودکان باز نشود و همچنین رنگ ها و طرح های جذاب نیز در بسته بندی این محصولات بکار نبرند.

حسینی همچنین افزود: در همین راستا در خصوص محلول های لوله بازکن که مشمول اخذ پروانه ساخت از این اداره کل نیستند نیز طی نامه ای مراتب به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه به بخشنامه دیگری اشاره کرد و گفت: شرکت های تولید کننده جرم گیر، سفید کننده و محصولات مشابه مجاز به کاربرد اسانس در این قبیل محصولات نبوده و موظفند با صدور مجوز برای مایعات اسیدی معطر، مخالفت نمایند.

به گزارش مهر،حسینی در پایان گفت: در حال حاضر تعدادی از محصولات نسبت به اصلاح بسته بندی اقدام نموده اند که نمونه های آن به این اداره کل ارسال شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا