انرژی هسته‌ای بدون رادیو اکتیویته، راهی برای درمان بیماری ها

سیناپرس: مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات در زمینه کاربرد بیومدیکال پلاسما در تسریع ترمیم زخم‌های دیابتیک، درمان عفونت ، ترمیم بافتی زخم‌ها وبکارگیری روش‌های نوین دارو رسانی با پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی همکاری‌آموزشی و تحقیقاتی می‌کند.

 

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای دانشگاه علوم تحقیقات درباره جزئیات امضای تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «تحقیقات ما به تازگی شروع نشده است. متاسفانه بحث پلاسما را در ایران حتی دانشگاهیان هم نمی‌شناسند. تکنولوژی پلاسما یکی از شاخه‌های مهم پزشکی در دنیا است . یک زمانی کاربرد لیزر در پزشکی حرف اول را می‌زد و حالا بحث پلاسما است که حرف اول دنیای پزشکی را می‌زند.

 

وی افزود: ما از ۴-۵ سال پیش روی حیوانات آزمایشات خود را انجام دادیم و انعقاد خون، زخم بستر ، زخم‌های دیابت و بیماری مردمک چشم را با موفقیت درمان کردیم .این آزمایش ها روی حیواناتی چون خرگوش و موش انجام شده است  و در حال حاضر برای ناراحتی‌های مردمک چشم با بیمارستان‌هایی چون بیمارستان لبافی‌نژاد همکاری می کنیم .

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای دانشگاه علوم تحقیقات هم چنین اظهار داشت: از سال گذشته با دکتر لاریجانی، رئیس مرکز تحقیقات غدد در بیمارستان شریعتی به صورت مشترک مرکزی برای  تحقق و بررسی کاربردهای پلاسما  روی انسان‌ها دایر کردیم که در این زمینه متخصصان در حال فعالیت هستند.

قرآن نویس تاکید کرد: پزشکی به سمت تکنولوژی می‌رود و پزشکی سنتی در حال از بین رفتن است . بحث تحقیقات پلاسما در جهان بسیار پیشرفته است، در آمریکا ، آلمان ، استرالیا و بیشتر کشورهای پیشرفته روی این موضوع کار می‌شود اما متاسفانه در خاورمیانه این علم شناخته شده نیست.

وی همچنین تاکید کرد : در حال همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای بدون رادیو اکتیویته با کشورهای دیگرهستیم و این تکنولوژی برای ما بحثی انسانی دارد تا بتوانیم زخم‌های عمیق ناشی از بیماری‌هایی چون دیابت ، زخم بستر و همچنین سوختگی‌های عظیم پوستی را درمان کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا