اتوماسیون صنعتی یکی از گلوگاه های اصلی در حوزه نفت

 دکتر جعفر توفیقی در مراسم امضای موافقت نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ و انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی، تشکیل یک خانواده بزرگ از فعالان صنایع نفت و گاز را بزرگترین اولویت این ستاد برشمرد.

وی افزود: هر چه ما با فناوران و صنعتگران بیشتری در حوزه نفت و گاز همکاری داشته باشیم، احساس توانمندی بیشتری در این ستاد می کنیم.
توفیقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما و فناوران و صنعتگران کشور، یک موضوع مشترک به نام نفت و گاز با یکدیگر داریم که یک حوزه کلیدی و حیاتی برای کشور محسوب می شود چراکه نفت و گاز از نظر نقش اقتصادی و همچنین به لحاظ نقشی که در توسعه سایر صنایع می توانند داشته باشند، برای همه ما اهمیت ویژه ای دارند.
وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران پنج برابر متوسط جهانی است، دلیل اصلی این ضعف و مشکل را ناشی از فقدان اتوماسیون دانست.
توفیقی همچنین یکی از دلایل جدی پایین بودن بهره وری را نپرداختن به اتوماسیون ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه چشم انداز صنایع نوین هم اتوماسیون است، هرچه صنایع، دانش بنیان تر باشند غلظت اتوماسیون آنها بالاتر است.
دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی، مزیت این ستاد را ظرفیت های قابل توجه آن برای همکاری با بخش های مختلف عنوان کرد و گفت: کافی است این ظرفیت ها به کار گرفته شود، تا موانع برای فناوران و صنعتگران از بین برود و با آنها ارتباط سازنده برقرار شود.
وی ادامه داد: یکی از بهترین متخصصانی که می توانند چالش های اتوماسیون در صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ را مشخص و برای حل آنها، راهکار ارائه کنند، انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی است.
امضای موافقت نامه میان ستاد توسعه توسعه فناوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ و انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز 1404، برنامه پنجم توسعه و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف همکاری در ارتقای توان فناوری و حضور موثر تشکل ها و انجمن های مرتبط ، بهبود فضای کسب و کار، تعیین اولویت های فناوری صنعت نفت و تجاری سازی فناوری داخلی و توسعه آن در سطح ملی و بین المللی صورت پذیرفته است.
این موافقت نامه که به امضای دکتر جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مسعود مهرداد رییس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی رسید به مدت سه سال دارای اعتبار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا