روزانه 25 دقیقه سریع راه بروید تا هفت سال بیشتر زندگی کنید

به گزارش ایرنا از هلث، این تحقیقات که توسط گروهی از دانشمندان آلمانی انجام شده میزان تحرک زنان و مردان بین 30 تا 60 سال و رابطه آن را با طول عمر را بررسی کرده است.تحقیقات جامع دیگری که بر روی 300 هزار شهروند اروپایی و در طول 12 سال توسط دانشگاه کمبریج انجام شده نشان می دهد که 20 دقیقه پیاده روی روزانه میزان مرگ و میر افراد با وزن سالم را20 درصد و در افراد با چاقی مفرط نزدیک به 20 درصد کم می کند.

پژوهشگران می گویند که مجبور کردن افراد به فقط 20 دقیقه پیاده روی روزانه دو برابر میزانی که رفع چاقی مفرط ممکن است جان افراد را نجات دهد، باعث حفظ جان شهروندان خواهد شد.
20 دقیقه راه رفتن در روز البته کمتر از میزانی است که سازمان بهداشت جهانی برای افراد توصیه می کند. توصیه این سازمان 150 دقیقه ورزش با سرعت متوسط (به طوری که همچنان در طول آن بشود حرف زد مثل پیاده روی یا دوچرخه سواری) یا 75 ورزش سریع مثل دویدن یا شنا کردن است.
مردم اکثر کشورهای جهان کمتر از میزان توصیه شده ورزش می کنند. کشورهای خاورمیانه از کم تحرک ترین ملت ها هستند ولی در عوض کشورهای اروپایی مثل هلند وضع بهتری دارند.
میزان کم تحرکی در زنان بسیار بیشتر از مردان است. فقط یک پنجم زنان 11تا 17 ساله در مقیاس جهانی به میزان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی تحرک دارند. کم تحرکی و بی تحرکی به چهارمین عامل اصلی مرگ و میر در جهان تبدیل شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا