ردیابی سالمندان ، کودکان و بیماران با کمک ساعت های هوشمند

در کنار لوازم و تجهیزات کامپیوتری، تلفن های همراه های هوشمند و لوازم الکترونیکی خانگی که در نمایشگاه IFA در برلین ارائه شده است ، تکنولوژی های پوشیدنی نیز بخش قابل ملاحظه ای را به خود اختصاص داده اند . در این میان ساعت های هوشمند یکی از مواردی هستند که رفته رفته جای خود را در بین سایر محصولات این گروه باز کرده و مشتریان خاص خود را دارند . در این میان اما برخی از ساعت های هوشمند دارای کاربردهای خاصی بوده و از مهمترین آن ها  می توان به  ساعت محافظ هوشمندی اشاره کرد که وسیله ای مناسب برای ردیابی کودکان و سالمندان به حساب می آید.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، یک شرکت کوچک ایتالیایی به نام نیلوکس (Nilox) ، ساعت هوشمندی را طراحی کرده است  که Bodyguard  نام داشته و برای ردیابی کودکان و سالمندان به کار می رود . در این ساعت هوشمند ، دکمه ای تعبیه شده که دکمه اخطار بوده و در مواقع اضطراری کاربرد دارد . علاوه بر این ، در صورتی که کاربر از یک محدوده مشخص و تعیین شده خارج شود ، این ساعت والدین و یا فرد مرجع را آگاه می کند. با این فن آوری تعبیه شده در ساعت مذکور، کاربرانی که دارای اختلال حواس بوده یا مانند کودکان و سالمندان ؛ نیازمند توجه بیشتری هستند از آزادی عمل مناسبی برخوردار خواهند بود و علاوه بر آن، والدین و یا وابستگان سالمندان نیز در این حالت آرامش بیشتری پیدا خواهند کرد .گفتنی است این ساعت می تواند بسیاری از نگرانی های افراد خانواده و نزدیکان کسانی که به آلزایمر دچار هستند را نیز کاهش داده و خطر گم شدن آن ها را کم کند . بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ،  قیمت تعیین شده برای ساعت هوشمند فوق الذکر یکصد و هفتاد یورو است .

میشل برتاکو (Michele Bertacco) مدیر فروش این شرکت کوچک ایتالیایی در رابطه با فن آوری به کار رفته در این ساعت هوشمند می گوید : « این ساعت هوشمند ترکیبی از سه فن آوری مختلف است . این فن آوری ها شامل سیم کارت ، جی پی اس و وای فای (Wi-Fi) می شوند . قابل توجه است که سیستم ردیابی وای فای این ساعت ، قابلیت آن را دارد که افراد مورد نظر را حتی در درون ساختمان های بزرگ و شلوغی نظیر مراکز خرید ردیابی کرده و پیدا کند . »

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا