استاندارد سازی تولید و استفاده صحیح از لیزر پزشکی در حال تدوین است

'محمدرضا رزاقی' در گفت و گو با ایرنا افزود: شبکه ملی تحقیقات لیزر با بهره گیری از توان و ظرفیت محققان و اندیشمندان در صدد انجام این کار مهم است تا خدمات درمانی مناسب به بیماران ارایه شود. 

وی با اشاره به ترسیم نقشه راه لیزر در حوزه پزشکی، اظهار کرد: استاندارسازی در ساخت و استفاده صحیح از دستگاه های لیزر و ارایه آموزش به کاربران این دستگاه ها از موضوعات مهم این نقشه است که شبکه ملی تحقیقات لیزر برای نهادینه کردن این موضوعات گام برمی دارد.

رزاقی با اشاره به اینکه افرادی که با لیزر کار می کنند باید از علم و دانش کافی در این زمینه برخوردار باشند، بیان کرد: بهره گیری صحیح و منطقی از این شیوه نوین باید به بهبود و سلامت بیماران بیانجامد.

رییس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی بر لزوم شناساندن بهره گیری مناسب به مردم تاکید کرد و گفت: رسانه ها در این حیطه وظیفه سنگینی برعهده دارند تا با فرهنگ سازی، استفاده مطلوب از این ابزار پیشرفته در جامعه نهادینه کنند.

وی به مضرات استفاده نامناسب از لیزر در حوزه درمان اشاره کرد و افزود: در صورتی که لیزر به صورت صحیح استفاده نشود دارای عوارض خطرناکی است.

رزاقی ادامه داد: در صورتی که دارو را قطع کنیم عوارض آن غالبا برظرف می شود اما عوارض ناشی از استفاده ناصحیح لیزر، غالبا پایدار است و به احتمال فراوان برطرف نمی شود.

وی بر لزوم بومی سازی لیزر در حوزه های تولید، آموزش و کاربری تاکید کرد و گفت: محققان و اندیشمندان به مرزهای دانش حوزه لیزر دست یافتند و این اندوخته علمی باید به طراحی و ساخت دستگاه های مختلف کمک کند تا از دردهای بیماران کاسته شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا