بیماری‌های تنفسی علت 13 درصد مرگ‌ومیرها در اتحادیه اروپا

بیماری‌های دستگاه تنفسی از جمله سرطان ریه علت مرگ 671 هزار و 900 نفر در سال 2012 در اتحادیه اروپا بوده که 13 درصد تمامی مرگ و میرها را شامل می‌شود.

در میان بیماری‌های مختلف دستگاه تنفسی، سرطان ریه، برونشیت و دیگر بیماری‌های مزمن دستگاه تنفسی و ذات الریه به طور خاص در اتحادیه اروپا به عنوان عوامل شناخته شده مرگ و میر مردم این قاره هستند.

بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های دستگاه تنفسی در سال 2012 متعلق به انگلیس بوده و بعد از آن کشورهای دانمارک، ایرلند، هلند و اسپانیا قرار گرفته‌اند. در مقابل اینگونه از بیماری‌ها کمتر از هشت درصد تمامی عوامل مرگ و میر را در لتونی، لیتوانی، بلغارستان و استونی شامل شده است.

بررسی دسته‌بندی اصلی بیماری‌های تنفسی که به مرگ منجر می‌شوند حاکی از آن است که سرطان ریه در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به غیر از یونان و پرتغال اولین مورد است. همچنین بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های تنفسی در استونی، لتونی، مجارستان، کرواسی، لهستان، لیتوانی و فنلاند مربوط به سرطان ریه بوده است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان 60 درصد تمامی فوتی‌های ناشی از بیماری‌های دستگاه تنفسی در اتحادیه اروپا، مردان بیش از زنان قربانی می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا