استاندار فارس:پیشنهاد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با دوراندیشی آیت الله رفسنجانی مطرح شد

سید محمد علی افشانی، در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس افزود: محدودیت فضا و امکانات پذیرش و تحصیل دانشجویان در ابتدای پیروزی انقلاب ایجاب می کرد این دانشگاه در کشور ایجاد شود و تا امروز این دانشگاه چهار میلیون دانش آموخته را تحویل جامعه داده است.
وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه دانشگاه آزاد به مساله کیفیت ادامه داد: این دانشگاه باید با ارزیابی مجدد عملکرد گذشته و سازماندهی واحدهای خود به بهره وری بالاتر و نتیجه بخش تر برای کشور دست یابد.
استاندار فارس ادامه داد: دانشگاه آزادهمچنین باید با بررسی ساختمان هاوامکانات موجود خود، از این ظرفیت ها به شکل مشترک با دیگر سازمان های مرتبط همچون جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در زمینه های تحقیقاتی استفاده کند.
استاندار فارس بیان کرد: تربیت دانش آموختگان توانمند برای پاسخگویی به نیازهای جامعه توسط دانشگاه آزاد اسلامی مستلزم برنامه ریزی مجدد و ارزیابی همه واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه است.
مهندس افشانی، کارآفرینی را یکی از اولویت های اصلی دانشگاه ها برشمرد و اضافه کرد: تمام دانشگاه های معتبر دنیا دارای مراکز کارآفرینی قدرتمند هستند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید ساختار کارآفرینی را ایجاد کرده و با مشارکت دانش آموختگان خود نسبت به تاسیس شرکت های دانش بنیان و بنگاه های اقتصادی اقدام کند تا بتواند با تولید ثروت، امور خود را نیز اداره کند.
***تاکید استاندار فارس بر ایجاد فضای با نشاط دانشجویی 
استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند 94، ایجاد فضای با نشاط برای دانشجویان به منظور فعالیت موثر و نقش آفرینی آنان ضروری دانست .
به گزارش ایرنا  مهندس افشانی افزود: به همین سبب باید زمینه ای فراهم شود تا دانشجویان، به مسوولیت اجتماعی خود در زمینه ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو به خوبی عمل کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا