تفاهم نامه همکاری سازمان محیط زیست و وزارت نفت به زودی مبادله می شود

مدیر کل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ملاحظات زیست محیطی از اولویت های دولت است و در کنار توسعه صنعت نفت باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بر این اساس سازمان محیط زیست برای بررسی بیشتر مسایل و ارایه برنامه اجرایی تفاهم نامه ای با وزارت نفت تنظیم کرده که در آینده ای نزدیک مبادله می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حمید جلاوندی در نشست رفع مشکلات زیست محیطی منطقه عسلویه افزود:در این تفاهم نامه بحث حذف فلرها، حل و فصل مجوزهای صادر شده، برطرف کردن مشکل پسماندهای ویژه و تعاملات حداکثری میان دو نهاد دیده شده است.
همچنین محمد جواد سروش رییس دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست بر لزوم مدیریت پسماندهای عادی و ویژه و همچنین مدیریت فاضلاب های صنعتی در شهرستان عسلویه تاکید و به آلودگی های به وجود آمده در دریا در ماه های اخیر اشاره کرد.
حسین دلشب مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز ضمن ارایه عملکرد این اداره کل، به لزوم تسریع در مدیریت آلاینده های زیست محیطی، ایجاد مرکز پایش های زیست محیطی، عدم راه اندازی واحدهای صنعتی بدون زیر ساخت های زیست محیطی و عدم استفاده از طراحی های تکراری تاکید کرد.
در این نشست مقرر شد سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در مدت یک ماه نسبت به انتخاب مشاور برای مکان یابی مرکز دفن پسماندهای ویژه در سطح منطقه ویژه اقدام کند و گزارش نهایی آن را حداکثر در مدت سه ماه به سازمان محیط زیست تحویل دهد.
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز واگذاری زمین به طرح هایی را که مشمول انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی هستند منوط به اخذ مجوز از دفتر ارزیابی سازمان محیط زیست کند.
همچنین، مقرر شد مطالعات ارزیابی راهبردی محیط زیستی با تاکید بر اثرات تجمعی در محدوده پارس 3 تهیه و به تایید سازمان محیط زیست برسد و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نسبت به راه اندازی هسته محیط زیستی و مرکز پایش متمرکز محیط زیست در منطقه ویژه در مدت 6 ماه با نظارت اداره کل محیط زیست استان بوشهر اقدام و نتیجه را به سازمان محیط زیست کشور منعکس کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا