همکاری محقق ایرانی در تالیف یک کتاب بین المللی حوزه سلول بنیادی

 نگارش دو فصل از کتاب سلولهای بنیادی و اصول تولید بهینه (Stem Cells and Good Manufacturing Practices) توسط دکتر بابک ارجمند به عنوان نویسنده مسئول و همکاران وی از پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.

پیشرفت های روز افزون در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی Regenerative medicine و نتایج امیدوارکننده مطالعات پیش بالینی و کارآزمایی های بالینی افق های روشنی را در مسیر درمان بیماری های مزمن و صعب العلاج، پیش روی محققین قرار داده است.

از سوی دیگر افزایش استفاده های بالینی از محصولات سلولی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی، اهمیت رعایت اصول بهینه تولید و افزایش ایمنی این محصولات را بیش از گذشته نمایان ساخته به طوری که تولید این محصولات متناسب با ملزومات بالینی و رعایت اصول ایمنی و کیفیت فراورده ها به عنوان یک ضرورت برای ترجمان علوم پایه این حوزه به علوم بالینی مطرح شده است.

اصول بهینه تولید Good manufacturing practice با ایجاد ساختار تضمین کیفیت فراورده ها در بر گیرنده ملزومات ذکر شده است.

کتاب سلولهای بنیادی و اصول تولید بهینه Stem Cells and Good Manufacturing Practices در بر گیرنده پروتکل های مختلفی برای ایجاد زیرساخت ها، آموزش، دستورالعمل ها، روش های تولید برخی از فراورده های حوزه پزشکی بازساختی بر اساس اصول ، و مواردی از این قبیل است.

این کتاب که از سری Methods in Molecular Biology است، توسط انتشارات Humana Press به چاپ رسیده است، حاصل تلاش پژوهشگران و محققین این حوزه از کشورهای مختلف جهان است که آن را در ۱۸ فصل و ۲۲۰ صفحه ارایه کرده اند.

نگارش دو فصل از این کتاب با عناوین

 GMP-Compliant Human Adipose Tissue-Derived Mesenchymal Stem Cells for Cellular Therapy

 GMP-Grade Human Fetal Liver-Derived Mesenchymal Stem Cells for Clinical Transplantation

توسط دکتر بابک ارجمند به عنوان نویسنده مسئول و همکاران وی از پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و همچنین مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.

مشخصات کتاب: Stem Cells and Good Manufacturing Practices. Turksen, Kursad (ED.) ۲۰۱۵, ۲۲۰ p. ۳۴ illus. in color. Series Volume  ۱۲۸۳, DOI  ۱۰.۱۰۰۷/۹۷۸-۱-۴۹۳۹-۲۴۳۵-۶

Book Subtitle: Methods, Protocols, and Regulations

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا