کاهش هزینه آزمایشات سفیلیس و اچ‌آی‌وی با تراشه جدید

ابزار ELISA-on-a-chip از کانال‌ها و دهلیزهای مینیاتوری برای جایگزین‌کردن آزمایشاتی استفاده می‌کند که نیازمند نمونه‌های بزرگ خون یا دیگر مایعات و همچنین مواد شیمیایی گران هستند؛ تکنسین‌های آزمایشگاهی این مولفه‌ها را به طور دستی در لوله‌ها یا بشقاب‌های پلاستیکی دستکاری می‌کنند.ابزار روی تراشه جدید از میکروسیال‌هایی استفاده می‌کند که انجام آزمایش‌ها را برای بیماران و محققان بیشتر امکان‌پذیر می‌کند و به دلیل توانایی آن در انجام تحلیل‌های مختلف دریچه‌های جدیدی را در حوزه تحقیقات باز می‌کند.این سیستم از 90 درصد نمونه‌موردی مایع کمتری در مقایسه با آزمایش‌های معمولی استفاده می‌کند.

ابزار دانشمندان دانشگاه راتجرز همچنین نیازمند یک دهم مواد شیمیایی موردنیاز در مقایسه با آزمایش‌های معمولی است که می‌توانند تا 1500 دلار هزینه داشته باشند. این ابزار بسیاری از عملکردهای مهارتی لازم در انجام آزمایشات را خودکار می‌کند.تا پیش از این، تحقیقات حیوانی بر روی اختلالات سیستم مرکزی عصبی مانند بیماری پارکینسون محدود بودند، چون محققان نمی‌توانستند مایع مغزی نخاعی کافی را برای انجام آزمایشات معمول خود استخراج کنند. با فناوری جدید، محققان قادر خواهند بود مطالعات کنترل‌شده در مقیاس بزرگ را با دقتی مشابه آزمایشات سنتی انجام دهند.

این کشف می‌تواند به تحقیقات جامع‌تر بر روی بیماری‌های مفصلی خودایمنی مانند مانند آرتریت روماتوئید نیز منجر شود. ابزار جدید می‌تواند در هر بار 32 نمونه موردی را تحلیل کرده و تراکمات بسیار متنوع شش پروتئین را در یک نمونه موردی ارزیابی کند. به گزارش ایسنا، دانشمندان به دنبال بازاریابی این فناوری هستند و جزئیات آن را در مجله Lab on a Chip متعلق به انجمن سلطنتی شیمی ارائه دادند.