سوخت خودرو و گرمایش خانه ها با کمک گیاهان

گیاهی مصنوعی شدند که می تواند بدون آلوده کردن محیط بنزین و گاز طبیعی مورد نیاز اتومبیل های آینده را فراهم کند. این گیاه همچنین می تواند برای گرم کردن خانه ها در طول ماه های فصل زمستان نیز استفاده شود.

این محققان موفق به تولید برگ های مصنوعی شدند که می تواند با ترکیبی از نانوسیم ها و همچنین باکتری های ویژه ای به تولید گاز متان بپردازد. این سیستم بر پایه سیستم هیبریدی جدیدی ساخته است که به تولید بتانول می پردازد. بتانول جزئی از ترکیبات بنزین است و در ساخت بلوک های ساختمانی بیوشیمیایی کاربرد فراوان دارد.

پیدونگ یانگ،راهبر این تحقیق، در این باره بیان کرد: « ما در این آزمایش موفق شدیم با استفاده از نور به تولید الکترون بپردازیم. اما در گذشته سنتز شیمیایی همیشه سیستم های ما را محدود می کرد. یکی از اهداف این آزمایش، ادغام کردن کاتالیزور باکتریایی  با تکنولوژی نیمه هادی بود. این امر حقیقتا به ما امکان درک و بهینه سازی یک سیستم سنتز مصنوعی را می دهد.»

یک آزمایش قدمی بزرگ به سمت فتوسنتز مصنوعی محسوب می شود. فتوسنتز مصنوعی یک نوع انرژی خورشیدی است که بر اساس توانایی گیاهان برای تبدیل انرژی خورشیدی، کربن دی اکسید و آب به شکر، ساخته شده است. اما در این نوع از فتوسنتز به جای شکر، سوخت های مایعی تولید می شود که می تواند برای ماه ها و سال ها ذخیره شده و از طریق زیر ساخت های انرژی موجود، توزیع شود.

این سیستم های هیبدریدی معدنی- زیستی الگوی مناسبی برای درک عمل فتوسنتز و راز های آن محسوب می شود. در نهایت محققان امیدوار به ساخت سیستمی هستند که بتواند قوی تر و کار آمد تر از همتای طبیعی خود عمل کند. برای به سر انجام رساندن این تحقیق محققان نیازمند به مطالعه نمونه های عالی طبیعی فتوسنتز و بهره گیری از الگو های حاکم بر آن هستند.