تصاویر شگفت آور فرارسیدن پاییز از مدار زمین

پاییز در شمال آمریکا نزدیک است و این در حالی است که شرق سیبری هنوز هم گرفتار سرماست. تصویری که مشاهده می کنید نسخه بزرگنمایی شده تصویری است که توسط ماهواره های آبی ناسا با ضریب تفکیک (رزولوشن) بسیار بالا تهیه شده است. در این تصویر می توانید زیبایی شروع فصل پاییز را در سیاره زمین مشاهده کنید.

در نسخه اصلی این تصویر می توانید رشد تدریجی این فرایند بر روی زمین را شاهد باشید. شاخ و برگ های جنوبی هنوز سبز مانده اند در حالی که غرب همچنان قهوه ای است.

شایان ذکر است که یکی از تفریح های افراد فعال در ناسا، مشاهده زمین از زوایای غیرقابل دسترسی برای انسان های عادی است و آنها همواره با به اشتراک گذاری این تصاویر با سایر انسان های کره زمین به ما یادآور می شوند که سیاره ما علیرغم آسیب هایی که به آن وارد کرده ایم تا جه اندازه زیبا به نظر می رسد.

در صورت علاقه به تصاویری از این دست می توانید به وب سایت مرکز نظارت بر زمین سازمان ناسا مراجعه کرده و تصاویر مشابه برداشت شده از زمین در سال های گذشته را نیز مشاهده کنید. برای این کار می توانید اینجا کلیک کنید تا به صفحه مربوطه به تصاویر امسال دست پیدا کنید. همچنین می توانید در نوار کناره تصویر به تصاویر سال های گذشته دسترسی داشته باشید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا