مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری با بنیاد ملی نخبگان است

به گزارش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان، دکتر لاله افتخاری اظهار کرد: مجلس به دنبال فراهم کردن بستر لازم برای ورود بخش خصوصی به حوزه اختراعات و تجاری سازی است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت، هدایت و جهت دهی اختراعات افزود: همچنین مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری با بنیاد ملی نخبگان برای فراهم کردن بستر لازم برای تاثیرگذاری این افراد در جامعه است.

افتخاری با مثبت ارزیابی کردن برنامه های بنیاد ملی نخبگان در برگزاری جشنواره های اختراعات در کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی و با توجه به وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور، برگزاری جشنواره اختراعات نقش بسزایی در تبدیل تهدیدها به فرصت دارد.

وی افزود: اقدام بنیاد ملی نخبگان در برگزاری و نظارت بر این قبیل جشنواره ها، گام بلندی در شناسایی ظرفیت های مخترعان و کوتاه تر کردن مسیر رشد آنان است.

افتخاری با بیان اینکه جشنواره های رویش سبب افزایش هم افزایی مخترعان با دولتمردان می ‎شود، نیازسنجی را مهمترین عامل موفقیت اختراعات دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم های موجود باید به سمتی حرکت کرد که نیازهای کشور بطور شفاف به نخبگان و مخترعان اعلام شود تا این افراد اندیشه و ابتکار خود را در راستای رفع این نیازها به کار گیرند.

وی ادامه داد: در بسیاری موارد شاهد اختراعاتی هستیم که به رغم برخورداری از پشتوانه علمی و فنی قوی، تنها به دلیل نبود نیازسنجی مناسب نمی توانند در بازار موفق باشند.

درحال حاضر 13 هزار و 500 نخبه عضو بنیاد ملی نخبگان هستند و هر سال نیز با توجه به افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی بر تعداد آنها افزوده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا