کنفرانس جریان سیال، انتقال حرارت و جرم برگزار شد

دکتر جواد مستقیمی، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و استاد دانشگاه تورنتو، دکتر شیانشه فنگ از دانشگاه تورنتو، دکتر دایونگ گائو از دانشگاه واشنگتن و دکتر ایشوار پوری از دانشگاه مک مستر، سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند.

در این کنفرانس 34 مقاله از دانشجویان، اساتید و پژوهشگرانی از دانشگاه‌های اتاوا، واترلو، گوئلف و کنکوردیا (کانادا)، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و موسسه فنی روچستر (آمریکا)، دانشگاه ملی مکزیک، دانشگاه لنکستر و موسسه تحقیق و توسعه لیدز (انگلیس)، دانشگاه ووپرتال (آلمان)، دانشگاه زیلینا (اسلواکی)، دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه‌های آتاتورک و یدی‌تپه (ترکیه)، دانشگاه ملک فهد (عربستان)، دانشگاه A&M تگزاس (شعبه قطر)، دانشگاه کیوتو (ژاپن)، دانشگاه کره‌جنوبی، دانشگاه پکن، موسسه فنی هند، دانشگاه ملی تسینگ هوا (تایوان)، دانشگاه فنی کیپ تاون (آفریقای جنوبی) پذیرفته شدند.

از ایران، مقاله دکتر مسعود دربندی و دکتر مریم حسن‌زاده از دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف با عنوان:

Numerical Study of Waste Gas Incineration Using Non-Premixed Swirl Burner and Burner with a Flame Holder

مقاله دکتر مسعود دربندی و مهندس مجید غفوری‌زاده از دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف با عنوان:

Datailed-Chemistry Modeling of a Bluff-Body Stabilized Methanol/Air Turbulent Nonpremixed Flame Using Finite-Element-Volume Method

مقاله دکتر روح‌الله قدسی و طیبه فهیمی والا از دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه آزاد اسلامی- گرمسار با عنوان:

Comparative Study on Flow Control in the Cylindrical S-Shaped Duct with Parallel and Angled Vortex Generator

مقاله دکتر مهدی مستوفی از دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی- تهران شرق با عنوان:

Investigation of Complex Fluid Behaviour Indices on the Performance of Electrokinetic Flow in Nano-channel

در کنفرانس FFHMT2015 پذیرفته شدند.

شایان ذکر است، سومین کنفرانس بین‌المللی جریان سیال، انتقال و حرارت (FFHMT2016) با همکاری آکادمی علوم، مهندسی و فناوری (ASSET) از تاریخ 2 تا 3 مه 2016 (12 تا 13 اردیبهشت 95) در اتاوا برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال مقاله به این کنفرانس اول ژانویه 2016 (11 دی) اعلام شده است. مقالات برگزیده در این کنفرانس در مجله Journal of Fluid Flow, Heat and Mass Transfer  منتشر خواهند شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت کنفرانس مراجعه کنند.

  • خلاصه سخنرانی دکتر جواد مستقیمی

استفاده گسترده از اسپری‌ها در کاربردهای صنعتی مختلف، محور اصلی بسیاری از مطالعات بوده است؛ دامنه این کاربردها از چاپگرهای جوهرافشان بدون انتقال حرارت تا اسپری سرد بر روی سطوح داغ، متغیر هستند. از کاربردهای مهم دیگر اسپری‌ها، اسپری حرارتی مقاوم در برابر خوردگی و پوشش سد حرارتی شامل اثر فلز مذاب یا قطرات اکسید بر روی یک سطح فلزی است.

در این نشست قصد داریم پیشرفت‌های نظری و محاسباتی در پیش‌بینی جریان سیال و انتقال حرارت در طول رسوب قطرات بر روی یک سطح را مورد بررسی قرار دهیم؛ در مورد مدل‌های مبتنی بر VOF، LS، ترکیبی LS-VOF، الگوریتم های طبیعی و همچنین هیدرودینامیک ذرات هموار (SPH) بطور خلاصه بحث می‌شود.

  • خلاصه سخنرانی دکتر دایونگ گائو

زندگی یک فرآیند واکنش بیوشیمیایی است و سرعت واکنش شیمیایی، وابسته به دما است که اجازه انجماد درازمدت سلول‌ها و بافت‌ها برای ژن/ سلول درمانی، پیوند عضو، بانک زیستی و حفاظت از گونه‌ها جانوری در معرض خطر را فراهم می‌کند. موضوع اصلی این سخنرانی: مکانیسم‌های حیاتی انتقال حرارت- جرم از سلول/ بافت سرماداری (cryopreservation) است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا