کمبود آب در شهر سائوپائولو در پی خشک شدن دریاچه های تامین آب شهر

سیناپرس: شهر سائوپائولو با 20 میلیون جمعیت دچار خشکسالی شدیدی شده است و به نظر می رسد که مسئولان این شهر باید از آب ذخیره شده برای  مصرف روزانه مردم  شهر استفاده کنند. به پفته مقامات محلی ، طی چند ماه گذشته نزدیک به 96 درصد آب شیرین چهار دریاچه ای که شهر از آنها تغذیه می کند، مصرف شده است. این شهر نسبت به هشتاد سال گذشته، در بدترین و وخیم ترین وضعیت کم آبی و خشکسالی به سر می برد.

بر اساس  گزارش های دریافتی ، از شدت خشکسالی و وضعیت کمبود آب در این شهر، برخی رستوران ها قادر به شستشوی ظروف کثیف نیستند و برای نوشیدنی ها نیز از لیوان های پلاستیکی استفاده می کنند. در این گزارش آمده است که، زمانی که مردم این شهر برای آگاه شدن از وضعیت دقیق کم آبی با شرکت سابسپ (Sabesp) که شرکت خدماتی آب و فاضلاب در ایالت سائوپائولو است، تماس می گیرند، تنها صدای ضبط شده ای به آنها اطلاع می دهد که کارکنان در حال رفع مشکل هستند! و کسی پاسخگوی مردم در این رابطه نیست. مردم معترض هستند که چرا این شرکت اطلاعات لازم از کمبود آب و پیش بینی اتمام ذخیره آبی را  در اختیار آنها قرار نمی دهد.

تا کنون دولت استفاده از آب ذخیره شهری را مجاز ندانسته و کماکان شهر از باقی مانده مخزن آب Cantareira استفاده می کند.

در اثر تغییرات آب و هوایی که در کره زمین ایجاد شده است، و شدید شدن روند گرمایش زمین ، شهر سائوپائولو نیز شاهد این تغییرات بوده است و در تابستان امسال نسبت به سال های گذشته، بیشترین درجه حرارت را تجربه کرده است. انتظار می رود در اواخر ماه اکتبر ( آبان ماه ) بارش باران در این شهر آغاز شود و به این ترتیب دوباره مخزن Cantareira پر شده  و شهر به حالت عادی بازگردد. 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا