دانشگاه علوم پزشکی زاهدان میزبان بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی

 هوشنگ رفیقدوست با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره‌های علمی در ارتقاء جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه اظهار کرد: وجود توانمندی‌های تخصصی و از جمله حضور اعضاء هیات علمی، وجود 9 مرکز تحقیقات، برخورداری از آزمایشگاه‌های مجهز تحقیقاتی و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و Ph.D از جمله مهمترین دلایل موفقیت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کسب امتیاز میزبانی این کنگره علمی بوده است.

وی افزود: حمایت‌های رییس دانشگاه به همراه اقدام به موقع و هماهنگ گروه های آموزشی فیزیولوژی و فارماکولوژی در معرفی توانمندی های علمی و جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان نیز به کسب این موفقیت کمک کرده است.

معاون تحقیقات و فن آوری اطلاعات دانشگاه کاربردی کردن نتایج تحقیقات و فراهم کردن امکان استفاده از نتایج پژوهش ها در حل مشکلات نظام سلامت را مستلزم اجرای فعالیت‌های پژوهشی مشترک و تقویت همکاری‌های بین رشته ای برشمرد و گفت: برگزاری این کنگره علمی و فعالیت های پژوهشی که قبل از آن انجام خواهد شد همگرایی بین رشته ای در میان گروه های مختلف آموزشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه را تقویت خواهد کرد.

رفیقدوست با اعلام شرکت 3 تن از اعضاء هیات علمی دانشگاه در اولین کنگره بین المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی از پی گیری‌ها و تلاش‌های دکتر حبیب غزنوی، عضو هیات علمی گروه فارماکولوژی و دکتر غلامرضا کمیلی، عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی در معرفی توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه که منجر به کسب امتیاز میزبانی شد تقدیر و تشکر کرد.

 در 10 سال اخیر 37 کنگره و همایش علمی بین المللی و کشوری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شده است و در مهرماه سالجاری نیز این دانشگاه میزبان کنگره سراسری رفتارهای پرخطر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا