اختصاص زمین به مرکز رشد فناوری گناباد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، بنا به پيشنهاد وزيران عضو کميسيون لوايح دولت به استناد ماده ۱۱۸ قانون محاسبات عمومي که با دستور حجت الاسلام روحاني رييس جمهور کشورمان به دستگاه هاي مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده است يک زمين به مساحت ۴۰۵۰۰ مترمربع واقع در شهر گناباد(جنوب استان خراسان رضوی)، از شرکت مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري واگذار شود.

بر اساس اعلام پارک علم و فناوری خراسان رضوی، این زمین قرار است در اختيار مرکز رشد فناوري گناباد قرار بگيرد.

بر اساس اين دستور، هرگونه تغيير بهره ‏بردار و واگذاري بعدي نيز منوط به تصويب هيئت وزيران خواهد بود.

به گزارش سنیاپرس، مرکز رشد فناوری گناباد از آذر ماه سال 1388 پس از اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به فعالیت کرد و هم اکنون در زمینی به مساحت 4 هکتار با در اختیار داشتن 16 واحد ساختمان اداری پذیرای شرکت های دانش بنیان است.

 این مرکز با ارائه خدمات حمایتی، از ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط کار آفرینان در قالب واحد های نو پای صاحب ایده در زمینه های مختلف که منتهی به فناوری دانش بنیان گردد، پشتیبانی می کند. این واحدها برای حضور موثر و مستقل در صحنه توسعه اقتصادی فناورانه در سطوح ملی و فرا ملی آماده می شوند.

زمینه های پذیرش این مرکز رشد فناوری شامل کشاورزی، صنایع غذایی، نانو تکنولوژی،مهندسی پزشکی،مواد و شیمی، بیوتکنولوژی،فناوری اطلاعات  ارتباطات ، برق و الکترونیک،مکانیک و فرهنگی است.

 پذیرش 34 واحد دانش بنیان،پذیرش 42 طرح در دفتر نوآوری، پذیرش و اجرای 2 طرح در زمینه نانو تکنولوژی در دفتر نواوری مرکز رشد، حمایت از 19 ثبت اختراع، تجاری سازی 9 طرح نوآورانه در مرکز رشد، ایجاد و راه اندازی کتابخانه دیجیتال و         راه اندازی اولین آزمایشگاه کالیبراسیون در جنوب خراسان رضوی و اخذ تأییدیه آزمایشگاه کالیبراسیون از اداره کل استاندارد خراسان رضوی از جمله دستاوردها این مرکز رشد به شمار می رود.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا