نقش والدین در بروز اضطراب بچه ها حین یادگیری ریاضیات

 محققین می گویند نظر والدین راجع به درس ریاضیات می تواند تا حد زیادی بر نگرش کودکانشان راجع به آن تاثیر بگذارد. اینکه والدین مرتبا در خانه بگویند که ریاضیات آنها را عصبی می کند یا قبلا در دوره تحصیل خودشان آنها با درس ریاضی مشکل داشته اند موجب می شود تا برداشت بچه ها از این شاخه از علم دچار اختلال شده و کارآیی تحصیلی آنها در ریاضیات کاهش یابد.

در مطالعه ای که محققین در دانشگاه شیکاگو انجام داده اند اضطراب ناشی از درس ریاضیات و کارکرد تحصیلی در این درس را در ۴۳۸ دانش آموز پایه اول و دوم دبستان بررسی کردند و در کنار آن مشخص کردند که والدین این کودکان خود تا چه حد از این درس مضطرب بوده اند و چگونه در یادگیری این درس به کودکان خود کمک می کنند.

مطالعه آنها نشان داد در کودکانی که والدین شان بیشتر از درس ریاضیات ناراحت بوده اند کارآیی یادگیری این درس کمتر بود و اتفاقا وقتی همین والدین سعی می کنند تا اصول و مفاهیم ریاضی را در خانه به فرزندشان یاد بدهند کمتر موفق بوده و موجب می شوند تا بچه بیشتر در یادگیری ریاضیات دچار مشکل شود. این والدین وقتی بچه ها در حل یک مساله ریاضی اشتباه می کنند و یا آن را از راه دیگری حل می کنند نمی توانند پاسخ مناسبی به آن داده و مشکل فرزندشان را بیشتر می کنند.

به گزارش مهر،محققان می گویند آموزش ریاضیات به کودکان باید توسط کسی انجام شود که مضطرب نبوده و آرامش خود را حفظ کند و خود، مفاهیم ریاضیات را به درستی یاد گرفته باشد، در مقابل اشتباه محصلین بردبار بوده و قوه ابتکار آنها در حل مسائل را تقویت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا