وثایق سنگین، مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان در دریافت تسهیلات

دکتر مجید متقی طلب، رئیس پارک علم و فناوری گیلان در گفتگو با خبرنگار  سیناپرس، مهمترین چالش پارک های علم و فناوری را  نبود سرمایه گذاری خطرپذیر عنوان کرد و گفت: انتظار ما این است که  قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان که تمامی مشکلات چرخه ایده تا محصول از جمله سرمایه گذاری خطرپذیر در آن دیده شده است، به طور کامل اجرا شود.

وی افزود: دراین زمینه باید دولت و سایر قوا با یکدیگر همکاری کنند چراکه راه نجات کشور به جای خام فروشی، استفاده از افکار جوانان است تا محصولات خام را به محصولات با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم تا هم مصرف داخلی تامین شود و هم بتوان آن را صادر کرد.

دکتر متقی طلب درخصوص نحوه ارائه تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت هایی در پارک علم و فناوری گیلان مستقرند تاحدودی موفق به بهره مندی از تسهیلات صندوق شده اند، اما همچنان برخی مشکلات وجود دارد که در تلاشیم با با همکاری معاونت علمی آنها را حل کنیم؛ البته مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح می کنند که در حمایت ها دستشان به لحاظ قانونی بسته است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، اخذ وثایق سنگین را یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان در دریافت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی است ، تصریح کرد: در گذشته مشکل اصلی شرکت ها در دریافت تسهیلات از بانک ها در اخذ همین وثایق سنگین بود و در حال حاضر هم شرکت هایی که برای دریافت تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه می کنند؛ همین مشکل را است که امیدواریم مسئولان چاره ای برای این مشکل بیندیشند.

وی ادامه داد: از شرکت های فناور نوپا که در ابتدای راه هستند، سند ملکی در قبال اعطای تسهیلات درخواست می کنند که اصلا این شرکت ها قادر به تامین آن نیستند و اکثر شرکت ها با مراجعه به پارک از این موضوع گله می کنند. 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا