کشف گونه ای ناشناخته از خزندگان دوزیست

در پی اعزام یک تیم پژوهشی متشکل از جانور شناسان و متخصصان محیط زیست در کشور بولیوی ، نوعی جدید از قورباغه کشف شد که متعلق به گونه ای ناشناخته از این گروه از دوزیستان است . این قورباغه جدید برای نخستین بار در پارک ملی مادیدی Madidi National Park واقع در این کشور واقع شده در آمریکای جنوبی کشف شد .

متاسفانه تیم پژوهشی مورد نظر جهت ادامه فعالیت های تحقیقاتی خود در حوزه محیط زیست و جانوران ساکن در منطقه فوق الذکر با محدودیت بودجه رو به رو شده و به همین دلیل فعالیت های پژوهشگران در این خصوص متوقف شده است . این موضوع سبب شد تا سرپرست این تیم تحقیقاتی اعلام کند که نام این گونه جدید از قورباغه ها به حراج گذاشته می شود تا به این ترتیب با انتخاب اسپانسری که نام پیشنهادی خود را با بهترین شرایط به تیم پژوهشی فوق الذکر ارائه کند ؛ فعالیت های تحقیقاتی در این زمینه از سر گرفته شود . در همین زمینه فابیانا مندز Fabiana Mendez مدیر موزه تاریخ طبیعی بولیوی Bolivian Museum of Natural History در گفتگوئی خبری اعلام کرد : " دو پژوهشگر سر شناس حوزه جانور شناسی و محیط زیست به نام های جیمز آپاریکو James Aparicio و مائوریسیو اوکامپو Mauricio Ocampo که این گونه جدید از قورباغه را کشف کرده اند ، به مدت دو ماه به انجام پژوهش ، آزمایش و مطالعات مختلفی دست زده اند تا به این ترتیب مشخص شود که گونه فوق الذکر پیش از این برای دانشمندان شناخته شده نبوده است . "