وجود اختلاف در ساختار مغز دختران و پسران مبتلا به اوتیسم

 «وینود منون»، یکی از محققان این تحقیق، در این باره می گوید: «در این تحقیق ما به دنبال این بودیم که ببینیم کدام یک از نشانه های بالینی بیماران مبتلا به اوتیسم نسبت به جنسیت آنها تفاوت خواهد داشت. همچنین ما به دنبال یافتن این امر بودیم که آیا الگوهای ماده خاکستری مغز می تواند این تفاوت های رفتاری را توضیح بدهد یا خیر.»

محققان در این پژوهش با استفاده از دو پایگاه داده عمومی و بزرگ به بررسی 800 کودک مبتلا به اوتیسم پرداختند. «کاستاب سوپکار»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «در این پژوهش ما شواهد محکمی مبنی بر تفاوت های جنسیتی در بیماری اوتیسم به دست آوردیم.»

انجام رفتارهای تکراری و محدود، یکی از سه ویژگی بارز بیماری اوتیسم محسوب می شود. این اختلال خود را در قابل عدم انعطاف کودک در انجام کارهای روزمره و همچنین انجام حرکات تکراری مانند دست زدن نشان می دهد. از دیگر ویژگی های اصلی این بیماری نقصان روابط اجتماعی است.

به گزارش مهر،دانشمندان دریافته اند که ساختار مغزی مبتلایان به اوتیسم نیز بر اساس جنسیت آنها متفاوت خواهد بود. دلیل اصلی تفاوت های رفتاری در دختران و پسران اوتیسمی نیز به همین تفاوت در ساختار مغز بازمی گردد. به این ترتیب شرایط انجام تحقیقات گسترده تر بر روی این بیماری مهیا شده و می توان با این رویکرد جدید، امید به یافتن راهکاری برای مهار اوتیسم داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا