هشدار هواشناسی برای سیلاب و آب‌گرفتگی در برخی نقاط کشور

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب، غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور درساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در روز پنجشنبه غیر از مناطق شمال غرب و غرب در سایر مناطق اشاره شده ناپایداری‌ها ادامه خواهد داشت. شدت بارش سه‌شنبه در هرمزگان، فارس، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، کردستان و کرمانشاه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز و فردا در شرق کشور وزش باد تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: طی دو روز آینده پدیده تگرگ برای مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی در ادامه در مورد وضعیت هوای پایتخت گفت: آسمان تهران امروز، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با احتمال باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای 33 و 24 درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان این شهر در روز چهارشنبه، 18 شهریور نیز کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با احتمال باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود و در روز پنج‌شنبه 19 شهریور نیز آسمان تهران کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با احتمال باد وگرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای 32 و 23 و 33 و 23 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اخطاریه این سازمان گفت: با توجه به تداوم شرایط ناپایدار جوی، طی سه روز آینده رشد ابرهای جوششی یا همرفتی، رگبار و رعد و برق و وزش موقت شدید باد در برخی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب و جنوب کشور به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

سه شنبه 17 شهریور: استانهای کرمانشاه، همدان، جنوب کردستان و همچنین دامنه های زاگرس دراستان های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان و جنوب کرمان.

چهار شنبه18 شهریور: استان هرمزگان، دامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی در استانهای تهران و البرز.

پنج شنبه19 شهریور: استان هرمزگان، دامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی در استانهای تهران و البرز.

لازم به ذکر است در برخی نقاط یاد شده رگبار باران، پتانسیل تولید وقوع سیلاب موقت و آبگرفتگی معابر پیش بینی می‌شود که برای جلوگیری از پیامدهای هوای مخرب از جمله سیلاب، رعد و برق و وزش تند باد موقت توصیه می‌شود احتیاط لازم بکار گرفته شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا