عمده بیماری‌های امروز حاصل رژیم‌های غذایی و حذف غذاهای محلی است

محمدرضا شمس‌اردکانی در همایش ملی ارتقاء ایمنی و رونق صنعت غذایی استفاده از نگهدارنده‌‌های غیرطبیعی در صنایع غذایی کشور را معضلی دانست و اظهار داشت: مسئله‌ای که امروز باید در صنایع غذایی مورد توجه واقع شود استفاده از نگهدارنده‌های قوی است که برای سلامتی مضر است.

دبیر فرهنگستان علوم تصریح کرد: در همین راستا لازم است بر رنگ‌ها و سایر افزودنی‌ها که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نظارت‌ انجام شود.

وی سلامت را مهم‌ترین عامل توسعه پایدار دانست و گفت: اگر انسان سالم در جامعه وجود نداشته باشد، نمی‌توان انتظار توسعه پایدار در آن جامعه را داشت و انسان سالم نیز در گرو تغذیه سالم است.

شمس اردکانی با بیان اینکه در امر پزشکی هیچ کسی به قوت و قدرت زکریای رازی وجود نداشته است، اضافه کرد: زکریای رازی بر سلامت تغذیه تأکید بسیار داشته و در کتاب‌هایش این نکته ذکر شده است.

وی به سه موضوع مهم برای پرداختن در صنایع غذایی کشور اشاره کرد و ادامه داد: آوردن دوباره غذاهای محلی به سفره‌های مردم یکی از موضوعات مهمی است که باید در صنایع غذایی کشور به آن پرداخته شود.

دبیر فرهنگستان علوم بیان داشت: بیش از پنج قرن کتاب‌های ایرانی با عنوان مرجع در دانشگاه‌های سراسر جهان تدریس می‌شد و دور از انتظار نیست که دوباره به همان دوران بازگردیم.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق نقش مهمی در توسعه و تولید علم ایفا می‌کند، افزود: زمانی پژوهش به منصه ظهور می‌رسد که احساس نیازی برای آن وجود داشته باشد، اما معمولا پژوهش‌های کشور برای پژوهش انجام می‌شود نه برای رفع نیازها؛ در این راستا برای اولین بار باید بتوانیم در این همایش تحقیق و پژوهش را برای رفع نیازها انجام دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا