روبات‌های آمازونی، نسل آینده پستچی‌ها

شرکت آمازون در کنار ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل بسته سفارش مشتریان طرحی جدید در حال طراحی دارد که در آن موتورسیکلت‌هایی بدون سرنشین و با طراحی خاص می‌توانند اشیاء با وزن‌های مختلف را حمل کرده و به دست متقاضیان برسانند.گفتنی است، این موتورهای بدون سرنشین Transwheel نام دارند و با استفاده از یک چرخ خود تعادلی و یک بازوی روبوتیک به بلند کردن و حمل بسته‌های مختلف می‌پردازند.
 
برای بسته‌های کوچک تنها یک روبات موتورسیکلت کافی است اما برای بسته‌های بزرگ از چندین موتور استفاده خواهد شد.
 
در این موتورها فناوری GPS برای تشخیص مسیر حرکت و نیز فناوری تشخیص چهره برای تطابق دادن چهره فرد گیرنده بسته و فرد سفارش دهنده تعبیه خواهد شد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، طراحان این پروژه اعتقاد دارند این شیوه نوین حمل و نقل در آینده‌ می‌تواند جایگزین کامیون‌ها و وسایل حمل و نقل شایع در جهان شود و با سرعت و دقت محموله را به دست متقاضی برساند و در هزینه‌ها صرفه‌جویی ایجاد کند.
 
در هر موتور سیستم تعادل ژیروسکوپی، نوعی وسیله دفاعی الکتریکی و نیز سیستم‌های ارتباطی بر پایه فناوری GPS نصب خواهد شد. این موتورها حتی در شب نیز می‌توانند محموله‌ها را به دست متقاضیان برسانند.
 
استفاده از آن‌ها سبب درگیر شدن حجم کمتری از فضای جاده‌ها و اتوبان‌ها به نسبت کامیون و سایر وسایل حمل و نقل امروزی می‌شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این موتورها دارای چراغ‌های روشنایی قدرتمندی هستند که به آسانی توسط سایر وسایل نقلیه و عابرین در شب قابل تشخیص است.
 
علاوه بر این طرح شرکت آمازون در نظر دارد از طریق پهپادها بسته‌های پستی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متقاضیان برساند و در حال طراحی یک شبکه هوایی امن برای حمل و نقل این هواپیماها است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا