تحقیقات به سمت خلق ثروت برود.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان آغاز به کار کرد، افزود: استقلال در سایه قدرت برای یک کشور ممکن می‌شود و در دنیای امروز این قدرت از طریق علم محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش هستند و می‌توانند استقلال را به کشور هدیه دهند، تصریح کرد: درون‌زا بودن و اقتصاد مقاومتی یعنی در همه حوزه‌ها بتوانیم روی پای خود بایستیم که علم هم یکی از همین حوزه‌ها محسوب می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: تکنولوژی و مدرنیسم عوارض خود را دارد و آن‌هایی موفق شده‌اند که توانسته‌اند از این ابزار و شرایط بهترین استفاده را داشته باشند، لذا ما باید تلاش کنیم تا از تکنولوژی در راستای رسیدن به خودباوری استفاده کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های تحقیقاتی فرصت مناسبی است تا علاقه‌مندان به حوزه تحقیق و پژوهش بتوانند با افراد بیشتری آشنا شده و تشکیل گروه‌های پژوهشی را بدهند.

وی با بیان اینکه باید تحقیقات به سمت خلق ثروت برود، گفت: شما دانشجویان جوان می‌توانید شرکای خوبی برای اساتید در ایجاد و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باشید.

هاشمی با بیان اینکه بیش از 1500 مقاله به نام دانشجویان ثبت شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که نباید سراغ کارهای غیرقابل قبول بروید؛ چرا که باید اخلاق‌مداری در تحقیقات را که شرط اول موفقیت است، مدنظر قرار دهید.

شاهین آخوندزاده ، قائم مقام تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: ماهیت تحقیقات دانشجویی فرهنگی است و فعالیت در این حوزه می‌تواند ما را به اعتماد به نفس ملی برساند.

وی با اشاره به جایگاه شانزدهم ایران در حوزه تولید علم، افزود: کسب این جایگاه ماحصل فعالیت نسل جوان است و وظیفه ما حمایت از تحقیقات دانشجویی برای فعال‌تر کردن این بخش است.

آخوندزاده تصریح کرد: هدف از پژوهش علاوه بر دستاوردهای علمی، رسیدن به اعتماد به نفس بالا و یادگرفتن کار گروهی است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما در دانشگاه، تربیت دانشجوی خوب است، گفت: پژوهش هدف اصلی ما در دانشگاه نیست، بلکه پژوهش در کنار آموزش باید صورت گیرد و نباید آموزش را فدای پژوهش کنیم.

آخوندزاده از اختصاص بودجه به کمیته‌های تحقیقات دانشجویی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در گام اول 500 بودجه تحقیقاتی کوچک برای کمیته‌های تحقیقات دانشجویی تعلق می‌گیرد که با 20 میلیون ریال آغاز شده و امیدواریم در سال‌های بعد این رقم افزایش پیدا کند.

دبیر کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی نیز گفت: امکانات لازم پژوهشی باید به دانشگاه‌ها اختصاص پیدا کند.

مسعود امانلو اظهار کرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته عنوان این کمیته به دفتر تحقیقات، نوآوری و فن‌آوری دانشجویی تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه کسی که پژوهش را بلد باشد مسیر زندگی خود را پیدا می‌کند، افزود: باید امکانات لازم پژوهشی به دانشگاه‌ها که محل فرهنگ است به خوبی اختصاص پیدا کند تا دانشجویان بتوانند در حوزه پژوهشی فعالیت خوبی داشته باشند.

دبیر علمی شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور نیز گفت: زنجان رتبه دوم ارسال مقاله را به دبیرخانه کنگره داشت.

احسان صبوری اظهار کرد: 1782 مقاله دریافت شد که از این تعداد 1425 مقاله جهت داوری ارسال و در نهایت 564 مقاله از سوی داوران پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: استان زنجان رتبه دوم پس از اصفهان را در ارسال مقالات به خود اختصاص داده بود.

دبیر علمی کنگره شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور خاطرنشان کرد: مقالات علوم بالینی بیشترین و مقالات در حوزه ابداعات و اختراعات کمترین میزان را به خود اختصاص داده بودند.

به گزارش ایسنا، این کنگره از 17 شهریور و به مدت سه روز در محل سالن همایش‌های روزبه در حال برگزاری و ارائه مقالات خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا