کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌ها در مهندسی مکانیک برگزار شد

پیشرفت‌ها در بخش هوافضا و خودرو، بیومکانیک و فناوری پزشکی، سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی، انرژی، محیط زیست و زیست توده، مدیریت و سیاست مهندسی، سیستم‌های هوشمند و فناوری اطلاعات، طراحی صنعتی، مکانیک سازه و سیالات، رباتیک، مکاترونیک و فناوری حسگر، سیستم‌های حمل و نقل، فناوری‌های استراتژیک و دفاعی، محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

دکتر یورگ مانفرد هوفمان از موسسه فناوری‌های خودکار آلمان، دکتر سیگیت سانتوسا از دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضای موسسه فنی باندونگ (ITB)، دکتر احمد جعفر از دانشگاه صنعتی مارا مالزی، دکتر نیومان سوپراپتا وینایا از دانشگاه اودایانا اندونزی، از سخنرانان برجسته  کنفرانس ICAME2015 بودند.

همزمان با برگزاری کنفرانس اصلی، کارگاه آموزشی ویژه‌ای تحت عنوان: Craniofacial Medical Imaging & Biomaterial (تصویربرداری پزشکی فک- جمجمه و زیست مواد) برگزار شد.

اختلال کرانیوماکسیلوفاشیال (جمجمه- فک و صورت) به اختصار CMF، نوعی وضعیت غیرطبیعی سر یا صورت گفته می‌شود که در اثر نقص‌های مادرزادی، تصادف، عفونت یا تومور ایجاد می‌شود. بیماران مبتلا به این اختلال از مشکل در تکلم، غذا خوردن، بینایی و حتی تنفس رنج می‌برند و به همین علت، اغلب در انزوا زندگی می‌کنند.

برای کمک به بهبود کیفیت زندگی این افراد، کارگاه آموزشی ویژه‌ای با این اهداف برگزار شد:

  • مدلسازی زیستی برای بازسازی جمجمه- فک و صورت
  • سنتز کامپوزیت مواد زیستی جدید برای ساخت ایمپلنت و پروتز
  • تولید ایمپلنت و پروتزهای سفارشی برای بیماران CMF

در این کارگاه آموزشی، جمعی از جراحان فک و صورت، دندانپزشکان، متخصصان پروتز، مهندسان پزشکی (زیست مواد)، مهندسان مکانیک، متخصصان ریاضی و علوم رایانه از دانشگاه‌های صنعتی مارا مالزی، هاسلت بلژیک، ماستریخت هلند، لینکلن نیوزیلند و متروپلیتن لندن، نتایج تحقیقات خود را در پروژه مشترک Biomodelling for cranio-maxillofacial reconstruction ارائه کردند.

تمامی مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس در مجله  Jurnal Teknologi (Sciences & Engineering)منتشر خواهند شد.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر مانفرد هوفمان

تضمین کیفیت در تولید با اندازه گیری آلودگی آب: بسیاری از محصولات یا محصولات میانی در صنعت باید با شوینده‌های صنعتی تمیز شوند؛ بعنوان مثال در صنعت پردازش فلز بویژه صنعت خودرو، قطعات باید بدقت تمیز شوند. برای این کار مقدار زیادی آب و مواد شیمیایی استفاده می‌شود که از لحاظ اقتصادی و محیط زیستی مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند. مایع شوینده مورد استفاده نباید زود به زود تعویض گردد و درعین حال، کیفیت مایع بسیار حائز اهمیت است. توسعه یک سیستم حسگر که قادر به تشخیص زمان مناسب برای تعویض مایع شوینده باشد، می‌تواند به تضمین کیفیت و افزایش بهره‌وری در تولید منجر شود.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر سیگیت سانتوسا

نقش مهندسی با کمک رایانه (CAE) در بهبود کیفیت و ایمنی خودرو: روند توسعه صنعت خودرو در ارتباط تنگاتنگ با حجم سرمایه، چرخه‌های توسعه و بروزرسانی سخت‌افزاری است. توسعه یک محصول جدید نیازمند 4 مرحله توسعه شامل: توسعه مفهومی، توسعه یکپارچه‌سازی خودرو، اعتبارسنجی محصولات و تأیید تولید است.

روش ارزیابی مبتنی بر ریاضی که در صنعت هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، درحال حاضر بطور گسترده‌ای در صنعت خودروسازی بوسیله ابزار مهندسی با کمک رایانه (CAE) مورد استفاده قرار گرفته است. ابزار CAE مورد استفاده در صنعت خودروسازی بسیاری از جنبه‌های آنالیز مانند محاسبات سیالات پویا (CFD)، دینامیک بدنه چندگانه (MBD) و شبیه‌سازی فرآیندهای حرکت‌شناسی و تولید را پوشش می‌دهند. ابزار CAE از قابلیت کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید خودرو در کنار بهبود ایمنی، کیفیت، دوام محصولات جدید برخوردار هستند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا