زیست فناوری در کشور باید به رفاه اجتماعی منجر شود

دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در یکصد و چهاردهمین کمیسیون هماهنگی و اجرایی ستاد توسعه زیست فناوری، افزود: در حوزه زیست فناوری سرمایه های زیادی داریم که باید از این سرمایه ها در جهت توسعه مقوله زیست فناوری در کشور بهره ببریم.

وی ادامه داد: زیست فناوری در ایران به بلوغی رسیده که باید به فکر تجاری سازی و سهم خواهی برای آن در بازار باشیم و سهم آن را در بازار افزایش دهیم و به سمت ایجاد بازار سه درصدی زیست فناوری حرکت کنیم.
قانعی گفت: کسب سه درصد بازار جهانی در حوزه زیست فناوری مهم ترین و کلان ترین هدف ستاد است که برای تحقق آن باید اقدامات زیادی انجام دهیم که یکی از آنها توسعه قراردادهای خارجی است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به سومین «جشنواره ملی زیست فناوری» که در خردادماه برگزار شد، گفت: از نواقص و محسنات جشنواره امسال باید برای قوی تر و بهتر برگزار شدن این جشنواره در سال 2017 استفاده کنیم تا دوسال بعد جشنواره ای کامل و بی نقص تر برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: جشنواره ملی زیست فناوری در سال 2017 برگزار خواهد شد و تلاش می کنیم نقاط ضعف خود را که در جشنواره امسال وجود داشت، بر طرف کرده و بهترین شکل ممکن آن را برگزار کنیم.
قانعی با اشاره به یکی از مهم ترین نواقص جشنواره امسال، گفت: مهم ترین ضعف ما در حوزه مستندسازی است، متاسفانه بلد نیستیم از اقدامات و دستاوردهایی که داریم به خوبی مستندسازی کرده و اطلاع رسانی کنیم به همین دلیل معمولا اقدامات انجام شده به اطلاع عموم نمی رسد.
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت های ایران در حوزه زیست فناوری چشمگیر است و باید تلاش کنیم این اقدامات را به صورت مناسب و صحیح به اطلاع عموم برسانیم و مستندسازی کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا