دانشگاه‌ها تشنه موضوعات کاربردی برای تحقیق هستند

 هشتاد و چهارمین جلسه اعضای شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در سالن ناصرخسروی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به تدوین شاخص‌های کمی و کیفی سند راهبردی گیاهان دارویی و طب سنتی پرداختند.

دکتر محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در این جلسه با اشاره به پتانسیل دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در راستای پیشبرد اهداف این حوزه اظهار کرد: دانشگاه‌ها علاقه‌مند به دریافت موضوعات کاربردی برای فعالیت‌های تحقیقاتی و به خصوص پایان‌نامه‌های دانشجویی هستند. این مسئله می‌تواند یکی از همکاری‌های خوب برای حوزه گیاهان دارویی محسوب شود و اقدامات تحقیقاتی که در بررسی شاخصه‌های سند راهبردی گیاهان دارویی مؤثر واقع می‌شوند را از این طریق پیش برد.

در ادامه این نشست، در هشتاد و سومین جلسه اعضای شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی دکتر پیمان صالحی، دبیر شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی به بررسی تدوین استاندارد در زمینه‌های اسانس عرقیات گیاهی، کشاورزی و خود گیاه به عنوان یک استاندارد پرداخت.

سپس، دکتر سید مجید معنوی، معاون فناوری‌های زیستی مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری سند ملی گیاهان دارویی را با محوریت‌های تجاری‌سازی و نوآوری در حوزه فناوری‌های زیستی بررسی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا